Pneumatiky u automobilů mohou časem ztrácet tlak. A proto je dobré mít doma kompresor na pneumatiky, kterým se dají v případě potřeby nahustit.
Kompresor na pneumatiky a na co myslet při výběru
Články na téma vybavení pro přezutí pneu:
- Výběr kompresoru na pneumatiky - právě čtete
- Druhy zvedáků na auto
Jízda na nesprávně nahuštěných pneumatikách není tak úplně bezpečná a navíc způsobuje předčasné opotřebení samotných plášťů, eventuálně pak podvozku. Není od věci v takové situaci sáhnout po kompresoru a tlak srovnat na úroveň doporučenou výrobcem vozu.
Malý přenostný nebo kompresor do garáže?
Zásadní věcí je, kde bude kompresor skladován. V garáži si můžete dovolit mít větší a méně skladný, ale výkonnější stroj, který se zapojí do zásuvky na 230 V. Zjistíte-li ale defekt někde na cestách, hodí se malý kompresor do autozásuvky na 12 V, který v nouzi umí dohustit kolo na dojetí k pneuservisu. Ideální možností jsou kompresory kombinované.
Výkon kompresoru na pneumatiky
Tady je to asi jasné - čím výkonnější stroj, tím rychleji bude pneumatika nahuštěná. Větší, dvouválcové kompresory se zásobníkem vzduchu zvládnou i náročnější práce, jako stříkání barev, ale připlatíte si a nejsou úplně skladné. Pro většinu garáží a dílen se asi ani nevyplatí kompresory šroubové, ale postačí pístové.
Bez oleje nebo s olejem?
Možná jste při výběru narazili na "olejové kompresory". Ty jsou efektivnější, většinou výkonnější a také dražší. Jako mazivo u nich slouží olej, který se musí samozřejmě jednou za čas doplnit. Do dílny se takového stroje nebojte, ale pozor na použití v potravinářství - máme na mysli třeba pro natlakování piva. Na to je potřeba mít kompresor bezolejový.
Shrnutí na závěr
Na cesty a do auta pořiďte nejlépe malý kompresor na pneumatiky 12V. Pokud nejste profi mechanikem v pneuservisu, doporučujeme sáhnout po levnějším kompresoru na pneumatiky na 230V bez oleje, který lze využít i jinak.