I za jednu výplatu, tedy za zhruba 30 tisíc korun, se dá koupit levné ojeté auto. Nebude to žádné terno, ale na chvíli poslouží a s trochou péče ještě může pár let v provozu vydržet.
Levné ojeté vozy za jeden průměrný plat
Články na téma vybíráme ojeté vozidlo v daném rozpočtu:
- Jaké je nejlepší rodinné kombi? Známe ty nejlepší kousky za 100, 200 i 300 tisíc
- Jaké ojeté auto do 400 tis. Kč?
- Ojetá auta, která lze sehnat za jednu výplatu - právě čtete
- Ojetá auta, která lze sehnat za dvě výplaty
- Jakou vybrat ojetinu do 300 000 korun?
- Ojetý elektromobil do půl milionu
- Ojeté auto do 50 000 Kč, které se vám vyplatí koupit
Volkswagen Polo čtvrté generace
Spolehlivá technika v jednoduchém malém autě. Tady se nemá moc co pokazit, vůz má původ v dobách, kdy Volkswagen dělal ještě poctivé držáky, které dokud nezrezly, tak jezdily. Motor bychom hledali buď 1.4 MPI nebo klidně i naftový tříválec stejného objemu, který nemá filtr pevných částic a je sice hlučný, ale nadprůměrně spolehlivý. Dobře poslouží i 1.9 SDI, což je diesel bez turba, který moc nejede, ale zvládá to za čtyři litry.
Inzeráty ojetých aut za jednu výplatu
Nissan Almera
Zde platí obecné pravidlo pro japonská auta – vybodněte se na vznětové agregáty a raději v inzerci hledejte motory zážehové o objemu 1,5 nebo 1,8 litru. Na těch se nemá moc co porouchat a s přehledem vydrží nájezdy přes čtvrt milionu kilometrů. U auta si pohlídejte korozi podvozku, negarážované kusy už budou shnilé na prach. Někdy také zlobí synchronizace převodovky, proto za studena vyzkoušejte, jestli jdou řadit všechny převody.
Mazda 323F (generace BA)
Ve své době bylo tohle auto pro nás symbolem budoucnosti. Japonci udělali velmi povedený design, bohužel, ikonická vyklápěcí přední světla předchozí generace byla pryč. Model 323 vyráběný v letech 1994-1998 měl tři motory. Šestiválec 2,0 V6 24V nebyl úplně držák, vyžadoval péči, ale ani ta nebyla zárukou spolehlivosti. Točivá osmnáctistovka byla skvělá svým projevem, trvanlivostí už tolik ne. Zbývá tedy základní patnáctistovka 1.5 16V s výkonem 65 kW. Té stačí základní údržba a bude jezdit na věky. Časem možná začne trochu maziva i spotřebovávat, ale to většinou až někde kolem nájezdu 300 tisíc a více. Pokud Mazdu 323 najdete nezrezlou, dostanete za pár tisíc auto, které má veteránský potenciál.
Ford Focus první generace
Další ikona, která tehdy způsobila takovou malou revoluci. Povedené motory, perfektní jízdní vlastnosti a neokoukaný design dělaly z jedničkového Fordu Focus velmi zajímavé auto. Moc ojetin v dobrém stavu do dnes nevydrželo, protože, a to si řekněme na rovinu, automobilka měla v té době dost problém s protikorozní ochranou. Zaměřte se proto na stav prahů a podvozku, případně počítejte s tím, že trochu péče v tomto směru bude muset vůz dostat. Z motorů hledejte zážehový čtyřválec 1,6 litru o výkonu 74 kW. Je spolehlivý a výkonem dostačující. 1,4 55 kW je také akceptovatelná motorizace, ale Focus s ní nejede zdaleka tak pěkně, jako s větší šestnáctistovkou. S přimhouřením oka se dají doporučit i naftové motory 1,8 TDDi, které sice mají projev jako traktor, ale nejsou tak citlivé, jako pozdější vznětové agregáty TDCi.
Zdroj médií: Depositphotos.