Sezóna vozů s pohonem všech kol je tu a s ní i čas mrknout se na zástupce z tohoto segmentu. Zaměříme se na ta menší. Jaká je na trhu nabídka malých vozů s pohonem 4x4?
Malé levné auto 4x4 a co jaká je nabídka?
Články na téma koupě auta s pohonem 4×4:
- Jaké auto 4x4
- Jaké malé auto 4x4? - právě čtete
- Ojetá auta s pohonem čtyř kol do 200 000 korun
Fiat Panda
Panda je malá, obratná, ale na nějaké velké jízdy to s motůrkem o obsahu 875 kubických centimetrů nebude. Nenáročnému majiteli ale může stačit. Pohon všech kol však již automobilka u nových vozů již nenabízí a proto se budete muset poohlédnout v bazaru.
Subaru Impreza
Za dobu svojí existence se Impreza hodně změnila. Dnes je z ní klasický hatchback, ale opravdu univerzální. Nezklame ve městě, na okreskách, ani na dálnici. Robustní konstrukce slibuje dlouhou životnost a samozřejmě jsou zde i specifika typická pro značku - stálý pohon všech kol a pod kapotou plochý boxer. Nové vozy Subaru Impreza startují na 630 tisíci korunách za úplný základ se šestnáctistovkou.
Vybíráte nové auto? Prohlédněte si naši nabídku
Dacia Duster
Jakkoliv Duster útočí především cenou, tak u čtyřkolky to nejlevnější vůz v segmentu není. I tak je ale 450 tisíc korun pořád skvělá nabídka. Navíc je to chytře postavené auto, u kterého se nehledělo jen na to, kde ušetřit, ale především jak ušetřit, aby to zákazníka nebolelo. Náhradní díly nejsou drahé a spoustu věcí si zvládne šikovný majitel udělat sám. Je však stále třeba brát na zřetel, že Duster = dělník, a podle toho k autu přistupovat. Nečekejte extra pohodlí, extra výkon, extra design, namísto toho očekávejte parťáka pro každou situaci, který se nebojí ušpinit.
Toyota GR Yaris
Ehm. Tenhle článek je o malých čtyřkolkách, tak co? Definici ostrý Yaris naplňuje dokonale, takže má v našem výběru místo. 260 koní je dost snad pro každého a to si pište, že v takhle malém autíčku to bude dvojnásobná sranda. Není divu, že je vrcholně zábavný, vždyť má svůj původ v ostrých rallye kárách! Průjezdy zatáček budou hodně, hodně rychlé a město mu bude malé, tohle je zkrátka okresková hračka.
Suzuki Swift
Cena 425 tisíc korun za japonskou čtyřkolku se těžko překonává. Hybridní jedna-dvojka je příjemná a poměrně úsporná. Pro dva je Swift autem tak akorát. Ve čtyřkolce potěší třeba chataře, na zadní sedadla se v pohodě usadí dvě vnoučata "předteenagerského věku". Když na to přijde, umí být i docela mrštný, ale daní za hbitost je tužší nastavení tlumičů, což je cítit třeba při přejezdech příčných prahů. O žádnou katastrofu se ale nejedná. Je to vlastně takové to auto, o kterém ani nevíte, že ho máte - slouží bez problémů, ale nezanechává v člověku žádné emoce.