Auta 4x4 s pohonem všech kol jsou stále dost populární. Rozdíl je poznat zejména v zimě na namrzlé vozovce, případně třeba na rozbahněných cestách. No a pak samozřejmě také v terénu, kde to bez čtyřkolky nemá smysl ani zkoušet.
Nabídka 4x4 aut, které vybrat?
Články na téma koupě auta s pohonem 4×4:
- Jaké auto 4x4 - právě čtete
- Jaké malé auto 4x4?
- Ojetá auta s pohonem čtyř kol do 200 000 korun
Suzuki Vitara
Malé auto 4x4 se spolehlivým motorem využívá 48V mild-hybridní technologii. S pohonem všech kol ji seženete od 579 900 korun, a to s manuálním řazením (s automatem je to za 620 900 korun). Vitara není vyloženě terénní auto, popravdě je s každou další generací víc a víc SUV. Což ale není nic proti ničemu a i v nejnovější iteraci je to pořád docela schopné auto. Nicméně má dost jednoduchou a spolehlivou techniku pohonu, ale zároveň může mít i všechny moderní bezpečnostní asistenty, jako třeba sledování mrtvého úhlu a podobně.
Dacia Duster
O dusteru se říká, že je levný. Ano je! Tedy pokud si vystačíte se základní motorizací a nechcete pohon všech kol. Ale i ve čtyřkolce je tohle auto pořád relativně dostupné a schopné. 481 900 korun dáte za vznětový motor Blue dCi 115. Chcete-li zážehový agregát, musíte sáhnout po nejvyšší výbavě a následně zvolit motor TCe 150. Cena poskočí na 528 900 korun, ale získáte velmi schopného společníka, jehož pohon si poradí s drtivou většinou situací, které mohou potkat řidiče často se vydávajícího mimo asfaltky. Limitem pak budou spíše pneumatiky, než samotné auto. A jako bonus je Dacia Duster velmi jednoduše řešené auto, na kterém si toho spoustu uděláte i v domácích podmínkách.
Také čtěte
Škoda Octavia
Ano, pokud počítáte s něčím víc, než je nepříliš rozbitá polní cesta, tak oktávku klidně přeskočte. Ale na druhou stranu pro ty, kdo se nehodlají vydávat mimo běžné komunikace a chtějí mít jistotu trakce za deště i sněžení, je Octavia možná docela logická volba. Za 839 900 korun můžete mít buď naftový 2.0 TDI, nebo benzinový 2.0 TSI motor. Obojí se sedmistupňovým automatem. Infotainment si sice někdy žije vlastním životem, na druhou stranu vás v zimě nemá na silnicích moc co překvapit.
Toyota Land Cruiser
Tohle je trochu jiné kafe! Plánujete-li občas něco málo přebrodit, případně projet úsekem, kde není cesta ani naznačena, nezbývá, než sáhnout po opravdovém terénním autě na rámu. Land Cruiser zvládne hodně a i řidičům, kteří s jízdou v terénu nemají zkušenosti, umí pomoci širokou paletou terénních režimů a pomocníků, kteří to umí usnadnit. Nevýhody? Je to dost velké auto a ve městě to s ním není žádný med. A tím to asi končí, protože ani spotřeba není nijak závratná. Dá se s ním jezdit s přehledem mezi 8 a 9 litry na sto kilometrů. Cenovka je nastavena na 1 465 000 korun za základní výbavu.
Zdroj médií: Depositphotos, redakce.