Zimní pláště lze vybírat jednoduše - podle ceny. Zkrátka vzít ty nejlevnější a s pocitem výhodného nákupu je na auto obout. Na druhou stranu je ale třeba si položit otázku, zda jsou ty nejlevnější zároveň i nejvýhodnější.
Má smysl šetřit na zimních pneumatikách?
Články na téma levné zimní pneumatiky:
- Má smysl šetřit na zimních pneumatikách? - právě čtete
- Levné zimní pneumatiky
- Nejlevnější zimní pneumatiky
- Čínské pneumatiky – vyplatí se vám?
- Zimní pneumatiky značky RoadX
Ono se totiž stačí podívat do testů, kterých se každý rok touto dobou vyrojí kvanta. Z nich lze vyčíst jediné. Vyšší cena nemusí nutně znamenat lepší pneumatiky. Občas se stane, že nějaký výrobce, který je vyhlášený pro levné pláště, zamíchá celkovým pořadím a uzme vyhlášeným světovým značkám první některé z prvních míst.
Rozhodně se tak vyplatí si před nákupem testy projít a zjistit, jak je na tom váš favorit. Délka brzdné dráhy se totiž může v praxi lišit až o desítky procent. Při detailnějším pohledu do testů ale člověk zjistí, že zkušební metodika je obvykle tvořena více faktory.
Základem je brzdění na sněhu a ledu. Někdy se měří i brzdná dráha na mokré vozovce, případně na suché. Výjimkou není ani subjektivní hodnocení zkušebních řidičů, kteří se vyjadřují třeba k ochotě plášťů měnit směr, případně k tomu, jak pocitově drží stopu.
Hory nebo město?
Zaměřte se tedy na to, co vás zajímá nejvíc. Pokud budete jezdit převážně v horách, tak to budou asi vlastnosti na sněhové pokrývce. Řidiči, kteří jezdí časně ráno do práce třeba přes les zase ocení kratší brzdnou dráhu na ledu. V městských ulicích pak bude důležité, aby se guma chovala dobře na rozježděném sněhu a suchém asfaltu.
Takže, abychom zodpověděli otázku - ano někdy je možné ušetřit a koupit pneumatiky, které svými vlastnostmi předčí i dvojnásobně dražší konkurenci.