Po měsících špionážních fotek a pár teaserů Mercedes konečně představil zcela nový interiér třídy S nové generace. Můžeme zapomenout vše o W222, protože jeho nástupce dostal kabinu kompletně přepracovanou. S předchozím modelem tudíž nemá prakticky nic společného. Představme si například počet mechanických tlačítek, které byl snížen o neuvěřitelných 27.
Mercedes odhalil interiér třídy S. Má 5 obrazovek
Zatímco světla a stěrače čelního skla neprošly žádnou úpravou, mají tedy stejný vzhled jako předchozí model, v interiéru nezůstal kámen na kameni. Většinu funkcí můžeme zadat na dotykové obrazovce, či pomocí samotného Mercedesu, při odříkání kouzelného zaříkadla „Hej Mercedes“. Pokud budete chtít nastavit klimatizaci, sama automobilka zmiňuje, že ovládací panel je schválně umístěn ve spodní části centrálního displeje, aniž by bylo nutné složitě procházet celé menu.
Čím víc obrazovek, tím líp.
V přepracované třídě S bude navíc k dispozici dalších 5 obrazovek, digitální přístrojová deska a další tři displeje, které zajistí zábavu spolucestujícím sedících vzadu. Stejně jako nový Cadillac Escalade bude mít Mercedes k dispozici technologii OLED, která zajištuje ostřejší grafiku s přirozenějšími barvami a zároveň spotřebuje o 30 % méně energie, než předchozí technologie LED.
Další novinkou, kterou přináší W223, je head-up displej, který podporuje rozšířenou realitu (AR) pro navigaci a systémy pro asistenci při řízení. K dispozici je také normální HUD, složitější varianta je pro ty, kteří si potrpí na nejnovějších vychytávkách.
3D efekt
Zatímco displej řidiče se vám může na první pohled zdát známý, tak po bližším přezkoumání zjistíte, že tomu tak není. Zobrazení podporuje až čtyři různé styly s až třemi režimy, které vypadají, jak kdyby byly 3D, aniž byste museli každý den do auta nosit 3D brýle. Automobilka Mercedes uvádí: „V tomto inovativním displeji je tohoto [3D efektu] dosaženo sofistikovanou kombinací klasického LCD displeje se speciální strukturou obrazových bodů a upravovatelnou clonou LCD clony. To, co se nazývá bariérová maska, je umístěno několik milimetrů před LCD. Je to tak přesně přizpůsobeno poloze hlavy řidiče tím, že levé a pravé oko vidí různé pixely LCD. Tím se vytváří požadovaný dojem hloubky. Obraz na displeji řidiče je neustále upravován.“
Přání splní i cestujícím sedícím vzadu
Kromě obrazovek a HUD se nová třída S může pochlubit vyspělejším hlasovým asistentem s podporou 27 jazyků a lepším porozuměním toho, co cestující říkají. Dokonce i ti, kteří sedí vzadu, mohou pomocí několika integrovaných mikrofonů vyslovit své přání. Mikrofony pak samy vyhodnotí, ze kterého sedadla mluvíte. Hlasové ovládání lze využít ke změně nastavení vyhřívaných a masážních sedadel, místo toho, abyste hledali na obrazovce.