MG ZS láká zákazníky na tuzemském trhu především atraktivní cenovkou. Nutno však podotknout, že se mu to daří velmi dobře. Tak se pojďme podívat, co za své peníze dostanete.
Výbavové stupně MG ZS
Články na téma MG ZS:
- MG ZS - rozměry
- MG ZS - cena a konfigurace - právě čtete
- MG ZS - spotřeba
- Test: MG ZS - předsudky hoďte stranou a konkurence bude mít problém
- MG ZS jako rodinné auto
- Historie MG
- Konkurence pro MG ZS
MG ZS se na českém trhu nabízí ve čtyřech výbavových stupních. Trochu atypicky se jednotlivé výbavy liší i druhem pohonu. V základní verzi tak dostanete atmosférickou čtyřválcovou patnáctistovku spojenou s pětistupňovou manuální převodovkou, naopak nejvyšší verzi výbavy lze pořídit pouze s litrovým přeplňovaným tříválcem a šestistupňovým automatem. Cenový rozptyl mezi těmito verzemi je 105 000 korun.
Výbavové stupně MG ZS
Už v základu toho přitom MG ZS, za cenu 444 940 korun, nabízí opravdu mnoho. Čím bych jen začal. Tak třeba dostanete přední Bi-LED světlomety, automatické rozsvěcení světel, vyhřívaná přední sedadla, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka nebo šest airbagů. Zajímavostí je třeba couvací kamera umístěná ve vnitřním zpětném zrcátku nebo zadní parkovací senzory, které ukazují i vzdálenost od překážky. Škoda, že chybí přední senzory. Běžně nestandardní věcí je podpora Apple CarPlay a Android Auto, kteří své rozraní zobrazují na 10,1" dotykovém displeji. Tato výbava s názvem Essential se pojí výhradně se slabší patnáctistovkou a manuální převodovkou, a jak se dozvíte v našem testu, vůbec to není špatná volba. Téhož názoru jsou i zákazníci, protože je tato výbava jednou z nejprodávanějších.
Druhý výbavový stupeň MG ZS pořídíte za cenu 479 940 korun. Oproti základu nabízí výbava Emotion navíc třeba přední mlhová světla nebo dešťový senzor. V interiéru se chlubí sedadly ze syntetické kůže, digitálním přístrojovým štítem, zabudovanou navigací či lepší audiosoustavou. Upřímně si ale myslím, že vestavěnou navigaci mnohem lépe nahradí ta mobilní právě skrze Apple CarPlay nebo Android Auto, a že klasické budíky v kapličce přístrojů budou pro mnoho zákazníku také lepší volbou.
Větším skokem je třetí výbavový stupeň s názvem Elegance. Tady už se odehrály změny pod kapotou, kam se nastěhoval oturbený litrový tříválec, tentokrát ve spojení se šestistupňovým manuálem. Do výbavy přibyla, v tomto segmentu nevídaná, 360° panoramatická parkovací kamera. Dále nechybí hlídání mrtvého úhlu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčové odemykání a startování tlačítkem nebo třeba panoramatické střešní okno. Výbava se také liší rozdílným designem kol. Zde už se cenovka přehoupla pře půl milionu, konkrétně na částku 517 940 korun. Za to ale dostáváte opravdu hodně nadstandardní výbavy a o něco silnější pohonnou jednotku. Na to zákazníci také slyší, jedná se totiž taktéž o jednu z nejprodávanějších variant.
Také čtěte
Vrcholná výbava Exclusive už přináší navrch úplné detaily. Tím je třeba elektrická parkovací brzda. Ve skutečnosti se ale nejvyšší výbava liší především tím, že litrový motor páruje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Za to zaplatíte 549 940 korun.
U MG ZS je cena jeho hlavním lákadlem. Za atraktivní peníze totiž dostanete příjemně jezdící a překvapivě dobře působící vůz se sedmiletou zárukou, který navíc bude více než nadprůměrně vybavený. My jsme si mohli vyzkoušet MG ZS v základní výbavě a tu s klidem můžeme doporučit. MG se vydalo cestou minima příplatků. Ke zvolenému stupni výbavy tak připlácíte pouze za originální doplňky, protože i metalické laky jsou v ceně. Vzhledem k jinak velmi dobré výbavě ale zamrzí třeba úplná absence automatické klimatizace nebo venkovního teploměru.
Zdroj médií: Radim Krejčík.