Tesla má kolem sebe auru skutečně brutálních jízdních výkonů v přímce. Neskutečně zrychlení jí dovoluje porážet speciály v závodech na čtvrt míle, kde jsou výhody jednoznačně na straně elektromotoru, který skutečně "táhne vocpoda" tak, jak to nikdy žádný spalovák nedokáže. Ale Porsche byl příliš tvrdý oříšek i pro Teslu.
Model S prohrál s Taycanem. Tesla definitivně přišla o prvenství
Top Gear to zařídil
Srovnání se ujali lidé z Top Gearu, na dráze bylo skutečně to nejlepší, co dokáží obě automobilky v oblasti elektromobility nabídnout. 750 koní výkonu v podání Porsche Taycan Turbo S a 754 koní Tesly Model S Performance Ludicrous+. Oba vozy byly nabité na zhruba 85 % a mohlo se začít.
Ze začátku to bylo hodně vyrovnané, chvíli se dokonce zdá, že má Tesla na vrch, postupně si ale Porsche vypracovalo náskok a čtvrt míli nakonec zajelo rychleji. Konečný čas tak byl 10,69 sekundy pro Porsche a Tesla to měla za 11,08.
Vrásky na čele z Taycanu?
Elon Musk z toho určitě nemá radost, protože co přišel Taycan na trh, tak nemůže zkousnout, že na světě existuje elektromobil rychlejší než Tesla. Ano, Tesly jsou možná trochu víc napřed v technologickém směru, viz. Autopilot. Na druhou stranu jsou skutečně mizerně vyráběné a trápí je problémy se slícováním, ale třeba i kvalitou lakování.
Cenově a praktičností má ale navrch rozhodně Tesla. Tu koupíte za 2,1 milionu korun, kdežto za Porsche musíte vysypat 4,16 milionu.