Autofólie změní vzhled vozu a zachová jeho původní lak. Vyrábí se v širokém spektru barev, je tedy z čeho vybírat.
Nahřívání autofólií, na co si dát pozor
Články na téma detailing:
- Ochrana karoserie auta voskem
- Postup lepení fólie na auto
- Autolaky, jak se liší a která auta mají lak nejlepší
- Ochrana karoserie keramikou
- Značky fólií
- Nahřívání fólií, na co si dát pozor - právě čtete
- Ochranné PPF fólie
- Lepení fólie přes hrany
- Polep auta a příprava před polepením
Autofólie se používá na polepení vozu a nejen, že změní vzhled vozu, ale také ochrání jeho původní lak. Jelikož je pevná, těžko se s ní pracuje za běžných podmínek. Lepení fólie není nic jednoduchého, a proto je moudřejší ponechat práci odborníkům.
Příprava na polepení vozu
Celý vůz musí projít mycím programem. Pokud by se fólie lepila na špinavé a mastné auto, nedržela by. Hrubých nečistot se zbavíme pomocí aktivní pěny a vysokotlaké myčky (vapky). Dalším problémem je mastnota, ale na tu nám pomůže šampón na auto. Nesmí se to dělat na slunci, jinak by se mohl poškodit lak. Proces lepení probíhá nasucho, mycí program tedy zakončujeme vysušením.
Jakmile dokončíme mycí fázi, přijde na řadu odstrojení vozu. Nikdo nechce mít pod klikou u dveří původní lak. Malé a přilepené části se sundají jako první. Jsou to lišty, kliky u dveří, podběhy a různé označení. Zbylé části vozu se odstrojují během procesu lepení.
Důležitá je nejen příprava auta na polepení, ale také samotná péče o fólii. Když už se bavíme o mytí vozu, je vhodné se vyhnout kartáčovým myčkám. Nejen, že můžou poškodit lak, ale fólii potrhají a poškrábou. U mytí pomocí tlakové myčky je nutné dávat pozor na rozestup mezi autem a samotnou vapkou. Proud z velké blízkosti by mohl fólii roztrhat nebo sloupnout. Při správné péči má fólie životnost až 10 let.
Postup při lepení a nahřívání fólie
Kvalitní fólie na celé auto vyjde zhruba na 30 tisíc korun. Odborníci pracují pouze s kvalitní autofólií a celý proces provádějí profesionálně. Vždy se začíná střechou vozu, která není tak složitá, jak se zdá. Akorát je občas potřeba stolička, když je auto moc vysoké. Fólie se natáhne přes celý díl vozu s přesahem jednoho centimetru, aby se dala tvarovat za hrany. Přilepí se uprostřed dílu a pomocí špachtle se stírá po celé části vozu. Jelikož je fólie velmi pevná, je nutné jí zahřát na určitou teplotu pomocí horkovzdušné pistole, aby byla pružná. V tento moment se musí dát velký pozor na působení horkého vzduchu a vždy měnit místo foukání. Fólie by se jinak propálila nebo poškodila a celý kus se vyhodil. Celý proces lepení může zabrat až 80 hodin čisté práce.
Zdroj médií: Lukáš Dvořák.