Web Tyre reviews vydal nový zimní pneu test pro výkonná auta. Testovaný rozměr 235/35 R19 najdeme například na vozech Audi A4, S4, RS4 nebo třeba Volkswagen Golf R. Na které modely se v zimě můžete spolehnout a které naopak pohořely?
Tyre Reviews: Test zimních pneumatik v rozměru 235/35 R19 – vítězové a poražení
Články na téma testy zimních pneumatik podle rozměru:
- Test zimních pneumatik 205/55 R16
- Test zimních pneumatik 195/65 R15
- Test zimních pneumatik 185/65 R15
- Test zimních pneumatik 205/55 R16 za rok 2020
- Test zimních pneumatik 195/65 R15 za rok 2021
- Test zimních pneumatik 185/65 R15 za rok 2022
- Test zimních pneumatik 195/55 R16
- Test zimních pneumatik 225/50 R17
- Test zimních pneumatik 255/45 R17
- Test zimních pneumatik 235/55 R18
- Test zimních pneumatik 205/55 R16 2023
- Test zimních pneumatik 225/45 R18 2023
- Test zimních pneu 235/55 R18 2023
- Test zimních pneumatik 195/65 R15 2023
- Test zimních pneumatik 185/60 R15 2023
- Test zimních pneu 225/45 R17 2023
- Test zimních pneu 225/40 R18 2023
- Test zimních pneumatik 215/65 R16 2023
- Test zimních pneumatik ADAC 215/55 R17
- Test zimních pneumatik ADAC 205/55 R16
- Tyre Reviews test zimních pneu v rozměru 235/35 R19: Nejlepší volby pro zimu - právě čtete
Test provedený webem Tyre reviews se zaměřil na špičkové zimní pneumatiky o rozměru 235/35 R19, určené pro výkonné vozy. Testování probíhalo na různých površích, včetně suchého asfaltu, mokré vozovky, sněhu a ledu. Kromě přilnavosti na těchto površích byly hodnoceny také aspekty jako komfort jízdy, hlučnost a valivý odpor pneumatik. Výsledky byly velmi vyrovnané, což dokládá vysokou kvalitu všech testovaných pneumatik. Součástí testu byla i analýza celoročních a letních pneumatik. I když nejsou primárně určené pro zimní podmínky, dokázaly některé překvapit svým výkonem.
1. místo: Michelin Pilot Alpin 5 a Pirelli P Zero Winter 2
Pneumatiky Michelin Pilot Alpin 5 prokázaly vynikající všestranný výkon, přičemž zvláště excelovaly v ovladatelnosti na suchu a poskytovaly vysokou úroveň komfortu. Nabízejí vyvážené a předvídatelné jízdní vlastnosti za všech podmínek. Jejich stabilní chování a výborný jízdní komfort potvrzují, proč zůstávají oblíbeným modelem mezi zimními pneumatikami, i když na trhu působí už delší dobu. Přestože byly pneumatiky Michelin Pilot Alpin 5 v testech na sněhu mírně překonány pneumatikami Pirelli, rozdíly mezi nimi byly minimální. Tyto pneumatiky stále představuje skvělou volbu pro ty, kteří hledají prověřený a vyvážený zimní model.
O první místo se Michelin dělí s pneumatikami Pirelli P Zero Winter 2, které vynikají svými jízdními vlastnostmi na sněhu. Také zvítězily ve všech testech a zároveň nabídly vynikající ovladatelnost na mokré i suché vozovce. I přes mírně vyšší valivý odpor, který byl o 1,8 % vyšší než u konkurenčního modelu Michelin, se tato pneumatika zařadila mezi špičku ve své kategorii. Pirelli P Zero Winter 2 tak dokázala, že je nejen výbornou volbou pro zimní podmínky, ale že dokáže nabídnout skvělý výkon i na různých typech povrchu.
3. místo: Goodyear UltraGrip Performance 3
Pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance 3, které v testu skončily na 3. místě, se s nejlepšími brzdnými vlastnostmi osvědčily jako specialisté na přilnavost na mokré vozovce. I když v testech na ledu pneumatiky zaostávaly za některými konkurenty, právě jejich výkon na mokru jim zařídil velmi solidní třetí místo. Pneumatika excelovala také v ovladatelnosti za deště, a to při různých testovaných teplotách. Kromě toho nabídla také velmi dobrý výkon na suchu a nízký valivý odpor, což přispívá k nižší spotřebě paliva.
Hlavní slabinou této pneumatiky byla mírně snížená výkonnost na ledu ve srovnání s dvěma nejlepšími konkurenty, ale i přesto zůstává skvělou volbou pro oblasti, kde převažují mokré zimní podmínky. Pokud se tedy pohybujete v regionech s častým deštěm a mokrou vozovkou, Goodyear UltraGrip Performance 3 je rozhodně pneumatikou, na kterou se můžete spolehnout.
4. místo Hankook Winter i*cept evo3 a Continental WinterContact TS 870 P
Pneumatiky Hankook Winter i*cept evo3 vynikají především v brzdění na suchu, kde dosáhly nejlepšího výsledku, a také si vedly velmi dobře při aquaplaningu na vodě. V přilnavosti na sněhu však zaostaly za svými konkurenty, a mezi prémiovými pneumatikami skončily v této kategorii na posledním místě. Přesto ukázaly v několika ohledech silné stránky, zejména při jízdě na ledu, kde dosáhly solidních výsledků. Subjektivní hodnocení řízení bylo také pozitivní, přičemž řidiči oceňovali předvídatelné a plynulé ovládání. I když Hankook Winter i*cept evo3 nedosahuje vyváženosti nejlepších modelů na trhu, nabízí solidní výkon ve většině oblastí. Jeho hlavní přednosti spočívají v brzdění na suchu a odolnosti vůči aquaplaningu, což z něj činí vhodnou volbu pro specifické zimní podmínky.
O čtvrté místo se pneumatiky Hankook dělí s pneumatikami Continental WinterContact TS 870 P, které prokázaly v testech vyrovnaný výkon a vynikly zejména v oblasti komfortu, kde získaly nejlepší hodnocení ze všech testovaných pneumatik. Jejich silnou stránkou bylo také chování při aquaplaningu a nízký valivý odpor, který přispívá k efektivnější spotřebě paliva. Přestože pneumatiky dosahovaly konzistentních výsledků napříč většinou testů, často se umisťovaly právě na čtvrtém místě a nedosahovaly úrovně nejlepších pneumatik, a to zejména při testech na ledu, kde vykazovaly jisté slabiny. Pneumatika Continental WinterContact TS 870 P je ale i přesto spolehlivou volbou pro řidiče, kteří hledají vyváženou pneumatiku s vysokou mírou pohodlí a solidním výkonem za různých podmínek. I když nedosahuje úplné špičky v žádné z testovaných kategorií, nabízí stabilní výsledky v širokém spektru jízdních podmínek a představuje dobrou volbu pro ty, kteří kladou důraz na komfort a dlouhodobou spolehlivost.
6. místo Goodride ZuperSnow Z507
Šesté místo obsadily pneumatiky Goodride ZuperSnow Z507, které vykázaly nejlepší valivý odpor ze všech testovaných pneumatik, což je pozitivní aspekt, který je od ostatních odlišuje. Nicméně, jejich výkon v ostatních testech výrazně zaostával. Jako cenově dostupná volba v tomto testu pneumatiky pokulhávaly za prémiovými ve většině důležitých testovacích disciplín, kde prokázaly značné nedostatky, především v klíčových oblastech bezpečnosti, jako je brzdění na mokru a odolnost proti aquaplaningu. Celkově bylo jejich jízdní chování méně příjemné, což ovlivnilo celkový dojem.
I přes tato negativa však Goodride ZuperSnow Z507 nabízí některé pozitivní vlastnosti. Nejlepší valivý odpor z testovaných pneumatik a lepší než očekávaný výkon za sucha jsou faktory, které mohou některé řidiče zaujmout. I přesto však celkový výkon a méně jemné subjektivní pocity za volantem naznačují, že pro ty, kteří kladou důraz na bezpečnost a výkon v zimních podmínkách, bude lepší volbou některá z prémiových pneumatik.
Místo | Název | Průměrná cena |
---|---|---|
1. | Michelin Pilot Alpin 5 235/35 R19 91W | 6 500 korun |
1. | Pirelli P Zero Winter 2 235/35 R19 91V | 6 100 korun |
3. | Goodyear Ultragrip Performance 3 235/35 R19 91W | 6 000 korun |
4. | Hankook Winter i*cept Evo3 W330 235/35 R19 91W | 4 700 korun |
4. | Continental WinterContact TS 870 P 235/35 R19 91W | 6 200 korun |
6. | Goodride Zuper Snow Z-507 235/35 R19 91V | 2 300 korun |
Kdo prospěl na sněhu a ledu?
Výkon na sněhu je pro zimní pneumatiky zásadní a tento test přinesl nečekaného vítěze. Pirelli P Zero Winter 2 překonala tradičně dominantní Michelin Pilot Alpin 5 ve všech testech na sněhu, včetně brzdění, trakce a ovladatelnosti. Obě pneumatiky nabídly vynikající výkon na sněhu, ale Pirelli měla mírný náskok v přilnavosti a celkových jízdních vlastnostech, což jí zajistilo vítězství v této kategorii. Hankook Winter i*cept Evo3 si vedla dobře v ovladatelnosti a brzdění na sněhu, ale v testu trakce na sněhu lehce zaostávala. Letní pneumatiky podle očekávání v těchto podmínkách zápasily, zatímco překvapivě silný výkon celoroční pneumatiky v testu na sněhu ukázal, proč je Michelin CrossClimate 2 nejlepší ve své třídě.
Na ledu se při testech brzdění a trakce výborně osvědčily pneumatiky značek Michelin, Pirelli a Hankook, které prokázaly silnou výkonnost v těchto náročných podmínkách. Naopak pneumatiky od Goodyear a Continental vykázaly v těchto zkouškách určité slabiny, což ukazuje na to, jak rozmanité požadavky jsou na zimní pneumatiky kladeny. Výkon na ledu je jedním z klíčových faktorů, který je třeba při výběru pneumatik pro chladné měsíce zohlednit, protože podmínky mohou být nepředvídatelné a bezpečnost je zde na prvním místě. Zajímavé je, že v testech se na prvních příčkách objevila celoroční pneumatika z nižší cenové kategorie. Je však pravděpodobné, že tento úspěch byl způsoben měkčí zimní směsí, která ovšem není ideální pro celoroční použití. Takové pneumatiky mohou dobře fungovat v zimě, ale jejich výkon může být v teplejších měsících kompromitován, což zdůrazňuje důležitost správného výběru pneumatik podle sezónních podmínek.
Nejkratší brzdná dráha na mokru a suchu
Při testech brzdění na mokru, prováděných jak při vyšších, tak nižších teplotách, zazářila pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3, která dosáhla nejkratší brzdné dráhy. Silně se projevily také značky Michelin a Pirelli, zatímco Hankook a Continental byly o něco málo pozadu. Levnější pneumatika v tomto klíčovém bezpečnostním testu výrazně selhala, což zdůrazňuje důležitost volby kvalitních pneumatik při jízdě za mokra. V rámci testů ovladatelnosti na mokru se pneumatika Pirelli P Zero Winter 2 dokázala těsně prosadit před konkurencí, přičemž Michelin a Goodyear byly hned v závěsu. Všechny tři značky poskytly vynikající přilnavost a předvídatelnost při řízení. I když Hankook a Continental stále nabídly solidní výkony, nedosáhly úrovně dynamiky a sportovního charakteru, který předvedly nejlepší modely v těchto podmínkách. Testy odolnosti vůči aquaplaningu odhalily silnou stránku Hankooku v přímém aquaplaningu, zatímco Pirelli dominovalo při kombinaci přímého a zakřiveného aquaplaningu, což zdůrazňuje význam dezénu při odvádění vody z povrchu pneumatik.
Při testu brzdění na suchu si všechny zimní pneumatiky vedly velmi dobře, přičemž výsledky se lišily jen o 3 %, což ukazuje, jak daleko se moderní zimní pneumatiky posunuly, pokud jde o suché podmínky. S nejlepším výkonem se zde předvedla Hankook Winter i*cept evo3. Je však třeba zmínit, že i ty nejlepší zimní pneumatiky nedosáhly na průměrný výkon celoročních pneumatik a za letními pneumatikami výrazně zaostávaly. Test suché ovladatelnosti přinesl několik zajímavých poznatků. Překvapivě si rozpočtová pneumatika vedla lépe, než se očekávalo, zatímco prémiové pneumatiky prokázaly svou kvalitu. Pirelli P Zero Winter 2, Michelin Pilot Alpin 5 a Goodyear UltraGrip Performance 3 byly ve výsledcích téměř nerozeznatelné, co se týče časů na kolo, a nabídly vynikající jízdní dynamiku. Přesto všechny zimní pneumatiky zůstaly pozadu za referenční letní pneumatikou, která byla o zhruba 6 sekund na kolo rychlejší a subjektivně poskytovala mnohem sportovnější pocit z jízdy.
Levné prémiové zimní pneu skladem
Zdroj médií: Depositphotos.