PRÁCE 🧰

Nejzajímavější testy aut v roce 2024

5. 1. 2025 2 min. čtení diskuze (0) Testy Aktuality Tipy a rady

V roce 2024 jsme otestovali 12 aut. Některá se nám vryla do paměti více, jiná méně. Vybrali jsme tři nejzajímavější testy, na které jen tak nezapomeneme.

Nejzajímavější testy aut v roce 2024

Testování aut je jednou z těch nejpříjemnějších součástí naší práce. V uplynulém roce nám prošlo rukama celkem 11 aut, zde jsou ta, která nás něčím zaujala nebo jsme si je prostě jenom užívali. 

Volvo EX30 

Tohle bylo popravdě docela zjevení. Volvo EX30 za mě velmi zdatně konkuruje i těm skutečně top značkám mezi elektromobily, protože je to jeden z mála elektromobilů, který je postavený kolem uživatele a jeho potřeb. Plánovat trasu nemusíte, Volvo to udělá za vás, a to velmi dobře a přesně. Dokonce jsme se s ním vypravili do obligátního Chorvatska. Nebýt problémů s nabíječkami, byla by to velmi pohodová cesta. 

Co nás hodně dostalo, byl podvozek. EX30 snese i dost ostrou jízdu a přitom z posádky nevytřese duši. Nebál bych se označit naladění podvozku malého elektrického Volva za nejlepší, které jsme za poslední roky v redakci viděli. Naprostou třešničkou je zajímavý interiér a poměrně vtipná úspora nákladů v podobě soundbaru. Za nás jednoznačně největší překvápko roku 2024. 

Toyota Hilux GR Sport 

Patřím k lidem, kteří nemají potřebu jezdit ostrým tempem a v zatáčkách se dotýkat hrany přilnavosti pneumatik, kdepak. Mnohem raději se sunu krokem, ale na místech, kam se těžko leze i pěšky. Nemám problém s bahnem, broděním nebo třeba vytahováním auta na břeh řeky pomocí navijáku (ano, i na to už jednou došlo), naopak si tyto věci užívám. 

Hilux GR Sport byl velmi příjemná hračka na takové kratochvíle, navíc přidal velmi schopný podvozek, který umožnil jet solidní pilu i po hodně rozbité polňačce. Potěšil i motor s na dnešní dobu trochu nestandardním objemem 2,8 litru, který byl spárovaný s někdy malinko nerozhodným automatem. 

Čím se však terénní Toyota vymykala především, byla jinakost. Testujeme různá auta, ale všechna mají společné to, že se snaží být co nejvíc eko. Nic proti tomu, ale pak je strašně těžké zaujmout. Takže nekompromisní offroad na rámu holt tu relativní nudu běžných testů dost osvěží. 

Škoda Kodiaq 

Tady jsme byli trochu skeptičtí, protože Kodiaq jsme měli zaškatulkovaný jako takové to nemastné neslané auto. Jenže on pokračovatel rodu přišel nejen se změněným designem, ale celkově je to prostě mnohem lepší vůz. Interiér dostal ovladače Smart Dials, které jsou skvělé, systém běží jak má, nezasekává se a podvozek je neskutečně pohodový. Jak psal i kolega ve svém testu, těžko se na tomto autě hledají chyby. Stejně tak se těžko popisuje, proč je tak dobré. Asi je to kombinace více faktorů a především fakt, že v ničem nový Kodiaq nezaostává, naopak je ve všech disciplínách nadpůrměrný.

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Jakou značku autobaterií považujete za nejkvalitnější?

Banner 673
14 %
Bosch 648
14 %
Exide 1 100
24 %
Varta 1 571
34 %
Yuasa 420
9 %
Jiná 261
6 %

Podobné články