Volkswagen hodně dlouho držel tak nějak podobnou "fazónu" svého ikonického Multivanu. Pokračovatele rodu, tedy generaci T7 si s předchůdci rozhodně nespleteme.
Nový Multivan bude dost odlišný. Volkswagen prozradil vše podstatné
Řada Bulli se rozdělí. Současná generace, tedy T6.1 zůstane a Transporter s Caravelle budou mířit na firemní klientelu. Vedle nich bude existovat zcela nový Multivan, který bude blíž osobákům, tedy spíše velkým MPV, který bude na platformě MQB. No a poslední část nabídky velkých Volkswagenů bude tvořit čistě elektrický ID.Buzz na platformě MEB.
Ale zpět k Multivanu! T7 opticky ubere z té dodávkovitosti, jakkoliv je dle automobilky inspirován předchozími generacemi. Zajímavě působí řešení A sloupků, které používá rovněž i Honda - prostě je rozdělen na dva, což má zlepšit výhled šikmo dopředu. Proti předchůdci vůz narostl, délka bude 4973 mm, šířka 1941 mm. Výška se však zmenšila o 47 mm na 1903 mm. Rozvor se dost natáhl, konkrétně o 124 mm, na 3124 mm. V případě delší verze budou rozměry shodné s výjimkou délky, která bude mít hodnotu 5173 mm.
Uvnitř to bude vypadat do značné míry jako v Golfu, minimálně tedy v kokpitu. Před řidičem budou digitální budíky a uprostřed 10" dotyková obrazovka infotainmentu. Multivan zároveň končí s lavicí, všechna sedadla budou samostatná a uchycená v systému kolejnic. Má to usnadnit manipulaci s nimi, ostatně prošla odlehčením a jejich hmotnost bude 23-29 kilogramů. Kufr bude mít objem 469 litrů, při sklopení třetí řady objem naroste na 1844 litrů. Pokud zůstanou v autě jen přední sedadla, vejde se do Multivanu úctyhodných 3672 litrů. Pro prodlouženou verzi platí hodnoty 763/2171/4005 litrů.
Stran motorů přišla také zajímavá novinka - poprvé bude mulťák s hybridem. Bude ho tvořit 1.4 TSI a elektromotor. Dohromady bude mít tahle kombinace maximální výkon 160 kW. Základem nabídky ale zůstanou spalováky, konkrétně 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI. Manuální převodovka je zrušena, všechny motorizace dostanou automat. První kusy se dostanou na trh v lednu příštího roku.