PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Test: Volkswagen Golf 8 - Legenda v novém kabátku

21. 12. 2020 9 min. čtení diskuze (0) Testy Volkswagen

Týden s novým Golfem byl plný překvapení. Je to ještě stále ta stará dobrá a lidmi po generace opěvovaná legenda nebo se už jedná o zcela jiné auto? To se dozvíte v dnešním testu VW Golf 8. generace.

Test Volkswagen Golf 8

Konečně nadešel čas, kdy jsem se vydala pro nového golfa osmé generace. Doposud jsem o něm slyšela rozporuplné názory - zejména tedy na jeho vzhled. Samotnou mě překvapilo, jak jsem se do vozu zamilovala na první pohled. Ale jak už to bývá, občas má člověk na očích růžové brýle, které po čase spadnou a ukáže se realita. A tak se nabízí otázka, vydrželo mé zamilování až do konce?

Vzhled vozu

Ještě než jsem si auto vyzvedla, po očku jsem pátrala, kde se nachází. Na 90 procent jsem byla přesvědčená, že se bude jednat o šedé auto, jaké bylo ale mé překvapení, když jsem došla k barvě žlutá lime. Ta k vozu padne jako ulitá, na první pohled totiž spolu s designovými 18palcovými koly naprosto vynikne.

Test: Volkswagen Golf 8

Co se týká samotného vzhledu, tak to je spíše subjektivní hodnocení, protože ne každý se mnou bude souhlasit. Mně se Golf líbí, ale vím, že existují lidé, kterým ne. Ačkoli konkurence dokáže dělat mnohem působivější a designově zajímavější vozy, nemyslím si, že by zrovna vzhled byl artikl, který by přes 40 let prodával Golfy po celém světě.

Přední maska je právě tou nejdiskutovanější. Je to ale spíše kvůli tomu, že si člověk vždy těžce zvyká na věci, které se po několika desítkách let prakticky nijak radikálně nemění. Až lidé začnou nové Golfy potkávat na silnicích častěji, už jim nebudou připadat tak divné. O to se klidně vsadím. 

Přední světlomety jsou propojeny světelnou linkou a mají technologii IQ.LIGHT LED Matrix, která funguje bravurně a není co by ji mohl člověk vytknout. Zajímavostí je, že na autě nenajdete mlhová světla, protože i o tuto funkci se starají ta hlavní - vše se dá v klidu nastavit po levé straně hned vedle volantu pomocí tlačítek. Žádné zbytečné páčky navíc. 

Test: Volkswagen Golf 8

Za to zadní část auta se moc nezměnila, samozřejmě nový vzhled dostala světla. Pod logem automobilky, které slouží i k otevření kufru, se nachází už tradičně písmenkový název modelu. Co se týká siluety vozu, tak auto nám lehce zhublo o necelých 40 milimetrů, což pomohlo i lepší aerodynamice. Letmým pohledem oka byste ale rozdíl na šířce nepoznali, při jízdě je to už znát. Další vychytávkou jsou podsvícené kliky dveří a samozřejmě trochu fancy světelný symbol připomínající golfový míček, který se promítne v noci na zem po otevření předních dveří.

Interiér

Jedno velké wau! Naposledy jsem totiž seděla v Golfu páté generace. Tato dvě auta se nedají absolutně srovnávat a je neskutečné, jak moc se vývoj dostal dopředu. Zapomeňte na vše, co jste do této doby znali. Usednutí za volant je jako usednutí do mezigalaktické vesmírné lodi. Oči tikají z jednoho místa na druhé a mozek přemýšlí na plné obrátky o tom, jak se jednotlivé funkce ovládají a také nad tím, co se asi stane, když se náhodou dotknu nějaké ikony.

Volkswagen Golf 8 - interiér testovaného vozu

Prakticky vše se ovládá přes obrazovku infotainmentu a aby toho nebylo málo, tak tuto obrazovku spojuje jednolitý, lesklý kus plastu spolu s hlavním palubním počítačem. Ten má mimo jiné super grafiku, která se dá navolit do různých zobrazení. Obrazovka je sladěna barevně i s ambientním osvětlením v kabině. Velmi pohledné jsou i lamely (působí jako falešné výdechy klimatizace), které se táhnou přes spodní část palubky a to po celé délce.

Pokud nemáte nervy se probírat manuálem, nebo nejste dostatečně vytrvalí na učení se, kde se co v nabídce obrazovky multimediálního systému nachází, pak můžete použít hlasové ovládání. Ostatně v nitru Golfu se nachází umělá inteligence, kterou ze spánku probudíte slovy "Hej, Volkswagen". Můžete tak ovládat vše důležité jako je třeba topení nebo navigace, zároveň systém umí nalézt nejbližší restauraci - to vše v češtině. Své příkazy nemusíte ani specifikovat, aby umělá inteligence rozpoznala, co po ní chcete. Například pokud se vyslovíte, že vám je zima, zapne topení - stejně tak umí rozpoznat, jestli pokyn vyslovil řidič nebo spolujezdec. A pokud se s ní nechcete bavit nebo k ní nemáte důvěru, pak můžete většinu funkcí ovládat i přes multifunkční volant.

Volkswagen Golf 8 - interiér testovaného auta

Ve středovém panelu pod obrazovkou naleznete dotykové ovladače klimatizace, které stačí prakticky jen pohladit prstem, aby se teplota zvýšila nebo naopak snížila. Je to celkem dobrá funkce, ale jen do té doby, než padne tma - tlačítka totiž nejsou podsvícená, což je v noci docela zásadní mínus.

V koncernu ustoupili všelijakým páčkám, a tak i zapínání světel je pevně ukotveno na levé straně lesklé desky palubního počítače. Při sezení za volantem - který se mimochodem drží v rukou perfektně a věnec je průměrně tlustý - se budete cítit komfortně bez zbytečně rušivých elementů. Celý prostor působí vzdušně, protože zmizel i velký řadící volič mezi rychlostmi, místo něj se ve středu objevila malá páčka.

Nad čím mi ale trochu zůstává rozum stát, je to, proč se režim P nachází mimo tento volič. Je to netradiční řešení, na které si ale časem člověk zvykne. Stejně tak nastartování vozu se nachází nad tímto tlačítkem. Při zapnutí vyhřívání sedaček je počítač natolik inteligentní, že spolu s tím zapne i vyhřívání volantu. A pokud bude auto dostatečně zahřáté, můžete si zapnout i funkci vyhřívání nohou - ta běží minutu a poté se sama vypne. Pro zmrzlíky jako jsem já jeden velký palec nahoru.

Volkswagen Golf 8 -interiér recenzovaného vozu

Opravdu je vhodné si dát čas a pořádně prozkoumat, co vše vůz může nabídnout a zejména jeho technologie. Jsem si jistá, že objevíte funkce, o kterých jste neměli ani tušení, že vůbec mohou existovat - třeba jako nasátí čerstvého vzduchu z venku, jsem v autě viděla poprvé. Na co nesmíte také zapomenout, je hudba. O blaho ušních bubínků se totiž stará prvotřídní soustava Harman Kardon, která se většinou nachází například v prémiových vozech Lexus.

Když se vrátíme ještě k použitým materiálům v interiéru, musím vytknout dvě věci. První je onen černý lesklý plast, který sice s kombinací dekoru Brushed dark metal vypadá úchvatně, avšak po delší době jízdy mi začalo vadit, jak se od plochy odráží mé ruce na volantu. Byl to celkem rušivý prvek a musela jsem si dávat hodně velký pozor, abych se na místo stále nedívala. Stejně tak lesklost přitahuje téměř až magneticky otisky prstů, a to znamená jediné = neustálé stírání. Druhým nešvarem, který hodně sráží celý interiér, je materiál použitý na dveřích. Už od prvního pohledu je vidět, že se jedná o nevzhledný a lacině vypadající tvrdý plast. Dle mého, když už tady máme auto za skoro milion korun, určitě by se nemělo šetřit na místech, která jsou patrná na první pohled. Je to škoda, jinak by uzpůsobení vnitřního prostoru nebylo ani co vytknout.

Volkswagen Golf 8 - interiér v testovaném voze

Co se týká sezení, tak přední sedadla jsou ergoActive Artvelours, což znamená, že jsou pohodlná a dobře se v nich sedí obzvlášť na delších cestách. Navíc jsou vybavena i mou oblíbenou funkcí - masáží. Mají dlouhé boční vedení a řidič si může nastavit i podsedák do různé délky. Mimo to si pozici za volantem najde opravdu každý, protože se sedadlo dá nastavit do všech myslitelných směrů a i volant se posouvá ve dvou osách. 

Nesmím zapomenout ani na zadní prostor. Zde je místa celkem dost. Osobně jsem se posadila za sebe a před koleny mi zbýval prostor zhruba deset čísel, a to měřím 182 centimetrů. Ideální ale bude, když se ve voze budou vozit maximálně čtyři lidi. Ten pátý uprostřed by už neměl takový komfort jako ostatní, minimálně ne na delších cestách. Zavazadlový prostor je také solidní a pro střední třídu automobilů zcela vyhovující s hodnotou 380 litrů. Pokud se ještě složí zadní sedadla vznikne prostor o objemu 1237 litrů.

Recenze Volkswagen Golf 8

Motor, jízda, spotřeba VW Golf 8

Pod kapotou se nachází dieselový dvoulitr s turbem o výkonu 110 kW. Ten je propojený s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Kombinace převodového ústrojí a motoru je perfektní. Chod motoru je kultivovaný a plynulý. Při dynamičtější jízdě se není čeho obávat, auto doslova polyká zatáčky bez pocitu nedotáčivosti. Tohle auto je sakra radost řídit. Dlouho se mi nestalo, že by mě opravdu bavilo řídit a zároveň si jízdu komfortně užívat, a to i přes fakt, že jsem většinu času měla nastavený podvozek na sport. Mimochodem podvozek je skvěle naladěný a navíc disponuje tlumiči DCC (v této výbavě). Poprvé si snad můžete užívat i jízdu po rozbitých silnicích a to nejen vy, ale také cestující vzadu.

Ostatně dobré je i odhlučnění. V kabině je tak úžasné ticho, že jsem si na projev auta velmi rychle zvykla - zejména při vyšších rychlostech. Je pravda, že kdyby možná bylo auto obuté na širších pneumatikách, bylo by ticho ještě lepší, protože od podběhů kol byly slyšet trochu zvuky po přejetí větších děr. I tak ale s tímto autem bude těžké loučení.

Volkswagen Golf 8 - redakční test

Jakmile ale prošlápnu plyn k podlaze, auto vystřelí jako šíp, což je poněkud nezvyk. Z nuly na sto se dostanu za 8,8 sekundy. Jízda je ostřejšího rázu, ale s armádou bezpečnostních asistentů se nemám v podstatě čeho bát, samozřejmě dají se i vypnout pro temperamentnější jízdu. Není třeba mít strach ani z neočekávaných situacích, že by se snad auto začalo při rychlejším tempu chovat nelogicky, právě naopak.

Spotřeba je pak svou vlastní kapitolou. Týden jsem jezdila celkem svižně. Cestování se neobešlo ani bez větší dálky a městských kolon. Musím uznat, že mnou nejníže naměřená hodnota 4,2 litrů na 100 kilometrů mě překvapila. S klidným srdcem bych řekla, že se člověk může dostat i pod 4 litry, ale mně zrovna ECO režim nic neříká, i tak je ale spotřeba super. Na druhou stranu auto je vybaveno chytrými radami, které se zobrazují v zorném poli řidiče a upozorňují ho na možnosti, jak snížit spotřebu. Navíc potěší i palivová nádrž, která má 50 litrů, tudíž v přepočtu ujedete v pohodě i přes 1000 kilometrů.

Volkswagen Golf 8 v redakčním testu

Závěr recenze

Tohle auto se povedlo, i když si to zatím někteří nemyslí. Líbí se mi jeho vyspělost do moderního světa. Technologiemi je doslova prošpikováno skrz na skrz. Pryč starým zvykům, zde se o slovo hlásí nová éra a čas experimentů. Otázkou ale je, jestli tak nadšení budou i zákazníci koncernu.

Přestože osmičkovému Golfu nelze téměř nic vytknout, až na pár lacině vypadajících prvků v interiéru a případně vzhled - což je subjektivní věc, je jinak spolehlivé, se super jízdními vlastnostmi a dobře naladěným podvozkem. Spotřeba bude jistě také velkým tahákem, co už ale tahákem nebude, je bohužel cena. Ta se šplhá k jednomu milionu korun - v případě testovaného vozu a za stejné peníze můžete mít už třeba vybaveného Passata. Možná, kdyby cena auta byla o pár stovek tisíc nižší, lidé by Volkswagenu za tohle auto utrhali ruce.

Zdroj médií: redakce.

+

  • Interiér
  • Technologie
  • Jízda / řízení
  • Podvozek
  • Přední sedadla

  • Použité lacinější plasty
  • Cena
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články