V testu Peugeotu 308 SW jsem zmiňoval docela povedený infotainment, v tomto textu bych se na to rád podíval podrobněji a trochu si možná i postěžuji.
Peugeot 308 SW nový infotainment
Články na téma Peugeot 308 SW:
- Peugeot 308 SW cena a konfigurátor
- Peugeot 308 SW rozměry
- Peugeot 308 SW – spotřeba
- Test: Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech
- Peugeot 308 SW jako rodinné auto
- Peugeot 308 SW a vylepšení oproti předchůdci
- Peugeot 308 SW nový infotainment - právě čtete
i-Toggles jsou super!
Středový displej je orientovaný na řidiče, což je vždycky fajn. Přeci jen řidič jede v autě vždy, spolujezdec ne, takže primárně by měl zobrazovač skutečně mířit na řidiče. Peugeot sice zvolil velmi lesklý povrch displeje, který se relativně rychle upatlá (což ale není vidět, když je displej zapnutý), na druhou stranu lesklá svrchní vrstva většinou umí zajistit o něco ostřejší obraz, což je i tento případ. Rozlišení je skvěle jemné, barvičky líbivé.
Pod hlavní obrazovkou je ještě jedna, která, jak už jsem v testu uvedl, má vlastně šest virtuálních tlačítek, automobilka tomu říká i-Toggles. Jasně, člověk nemá haptickou odezvu, jako u klasického spínačového tlačítka, nicméně ta virtuální jsou alespoň dostatečně velká, takže není problém se na ně trefit. A co je nejlepší – jejich obsah, tedy to, co dělají, lze měnit, takže si tam člověk nastaví, co používá nejčastěji a nemusí to pak hledat někde v hlubinách třetího podmenu. Chcete tam mít vypínání Stop-Start systému? Není problém! Jedete přes Apple CarPlay? Tak si tam klidně dejte tlačítko, které vás z panelu klimatizace přepne na jedno ťuknutí právě do Apple prostředí.
Jenže tady to nekončí, Peugeot to promakal způsobem, že si systém umí zapamatovat i celou sekvenci. Skvěle je to ukázáno v jejich propagačním videu, které jsem dal výše a popravdě se trochu divím, že s tím někdo nepřišel už dávno. Lze si totiž navolit na jedno tlačítko třeba nastavení dvou konkrétních hodnot teploty (jednu pro řidiče, druhou pro spolujezdce), k tomu si ještě třeba nastavit i sílu foukání. No zkrátka dotažené je to k dokonalosti!
i-Cockpit by chtěl dotáhnout
Teď k zobrazovači, který je před řidičem. Přiznávám, že s ním už jsem přišel do styku dřív, ale až teď jsem si uvědomil, jak jsou některé věci ne úplně dotažené. Prvně ale k tomu nejefektnějšímu – 3D zobrazení. To není špatné, někomu se to určitě bude líbit, nicméně já jako konzerva jsem to úplně nepřijal a raději jsem to přepnul klasicky do dvou rozměrů. Je to sice hezké, ale popravdě mi trvalo déle, než jsem byl schopen na to přeostřit z vozovky a periferně jsem nebyl schopen číst rychlost tak dobře, jako ve 2D režimu. Proti třetímu rozměru v zásadě nic nemám, dokud je tu možnost, přepnout se zpět do dvou.
Druhou mojí výtkou k i-Cockpitu je, nesmyslnost zobrazování rychlosti a otáček. Jsou tam prostě dva jakési virtuální budíky, v nich běhá ručička, respektive něco na ten způsob (obrázek výše asi vydá za tisíc slov). Ale proč se i přesto nedozvím, kolik otáček mi zrovna motor točí a vidím jen nicneříkající rafičku? Ocenil bych, kdyby virtuální budíky byly ocejchované a člověk třeba viděl, kde mu začíná červené pole, případně mohl odečíst otáčky motoru. Kdepak, tady jsem se dozvěděl maximálně, kdy mi otáčky jdou nahoru a kdy dolů. Ano, prostředí i-Cockpitu jde konfigurovat, mohu si nastavit různé druhy zobrazení, různé údaje, ale výše uvedený nešvar jsem nebyl schopen nijak řešit.
Zdroj médií: Jakub Mokříš, YouTube (https://youtu.be/aysnBgiY6Bk).