Automobilový průmysl se čím dál víc přizpůsobuje nařízením o emisních limitech. S tím stoupají i ceny nových vozů, není tak divu, že konzervativní Češi chtějí raději ojetiny. Elektromobilům pak nevěří skoro vůbec.
Podle průzkumu Češi nevěří elektromobilům a chtějí hlavně ojetiny
Co říká průzkum?
Podle průzkumu Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů volí 70 % Čechů při plánování koupě vozu raději ojetinu. To hraje do karet zejména právě prodejcům ojetin.
Pořizují-li Češi nový vůz, investují do něj zpravidla kolem 200 tisíc korun. Tato částka má navíc stoupající tendenci, zákazníci požadují čím dál větší kvalitu a výbavu, za kterou se nebojí si připlatit. Přednost pak ve Česku dostávají auta benzínová, který upřednostní 63 % kupujících.
Baterie je pro zákazníky strašákem
Prakticky nulový zájem je o elektromobily, zde je patrně největším strašákem stav baterie a možná je to tak trochu i strach z něčeho nového, neznámého. Hybridy jsou na tom o něco lépe, pořízení by se nebálo 7 % zákazníků. Zde je jedním z hlavních taháků možnost parkování ve velkých městech zdarma.
Z výbavy jsou nejžádanější položky navigace, parkovací kamera nebo třeba vyhřívané sedačky, nároky řidičů zkrátka stoupají. Za standard už se dnes dá považovat klimatizace. 43 % řidičů pak preferuje karoserii kombi, druhé místo patří SUV, za nimi jsou hatchbacky. Sedan by pak volilo jen 10 % kupujících.
Nový vůz Češi kupují v průměru každých 4 až 5 let, nejpodávanější značkou je nepřekvapivě Škoda a naprostou jedničkou je její model Octavia.