PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Porsche odhalilo Cayenne s hybridním pohonem

13. 8. 2019 1 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Hybridní vozy se mohou leckomu zdát trochu nudné. Porsche se ale snaží dokázat, že to nemusí být tak úplně pravda. Nové modely se jmenují Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.

Porsche Cayenne s hybridním pohonem

Pohonná jednotka s 550 koňmi

Obě auta pohání dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec a elektromotor, který se nachází mezi spalovací jednotkou a osmistupňovou automatickou převodovkou. Benzinová jednotka ze sebe umí vydat 550 koní a 770 Nm. Elektromotor sice zvládá "jen" 136 koní, ale zato solidních 400 Nm.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid a Porschee Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe

Celkový výkon nelze tak úplně sčítat. Maximum, které dokáže pohonná soustava poskytnout je totiž 680 koní a 900 Nm. Což ale stačí na solidní zrychlení z nuly na 100 km/h, které trvá přesně 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na poměrně rozumných 295 km/h.

Úspora paliva díky elektromotoru

Elektromotor se však obvykle do aut osazuje kvůli úspoře paliva. Ta by měla být 3,7 l/100km, což je ale čistě teoretické číslo. Nikdo snad nepředpokládá, že by se s autem produkujícím takový výkon jezdilo na spotřebu. Baterie s kapacitou 14,1 kWh však vystačí na bezemisní jízdu dlouhou 40 kilometrů a to maximálně rychlostí 135 km/h, což moc hybridů neumí. Dobíjet lze jak z domácí zásuvky, tak i palubní rychlonabíječkou. S tou se akumulátor nabije na 100 % za 2,4 hodiny.

Spotřeba vozu je 3,7 l/100km, což je ale papírová hodnota

Coupe bude k dostání i ve verzi E-Hybrid. Zde bude osazen šestiválec o objemu tři litry, který společně s elektromotorem umí až 462 koní a 700 Nm. Zrychlení z nuly na 100 se odehraje během 5,1 sekundy a maximálně se nechá rozjet na 253 km/h.

Zdroj médií: porsche.

Podobné články