Hybridní vozy se mohou leckomu zdát trochu nudné. Porsche se ale snaží dokázat, že to nemusí být tak úplně pravda. Nové modely se jmenují Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.
Porsche odhalilo Cayenne s hybridním pohonem
Pohonná jednotka s 550 koňmi
Obě auta pohání dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec a elektromotor, který se nachází mezi spalovací jednotkou a osmistupňovou automatickou převodovkou. Benzinová jednotka ze sebe umí vydat 550 koní a 770 Nm. Elektromotor sice zvládá "jen" 136 koní, ale zato solidních 400 Nm.
Také čtěte
Celkový výkon nelze tak úplně sčítat. Maximum, které dokáže pohonná soustava poskytnout je totiž 680 koní a 900 Nm. Což ale stačí na solidní zrychlení z nuly na 100 km/h, které trvá přesně 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na poměrně rozumných 295 km/h.
Úspora paliva díky elektromotoru
Elektromotor se však obvykle do aut osazuje kvůli úspoře paliva. Ta by měla být 3,7 l/100km, což je ale čistě teoretické číslo. Nikdo snad nepředpokládá, že by se s autem produkujícím takový výkon jezdilo na spotřebu. Baterie s kapacitou 14,1 kWh však vystačí na bezemisní jízdu dlouhou 40 kilometrů a to maximálně rychlostí 135 km/h, což moc hybridů neumí. Dobíjet lze jak z domácí zásuvky, tak i palubní rychlonabíječkou. S tou se akumulátor nabije na 100 % za 2,4 hodiny.
Coupe bude k dostání i ve verzi E-Hybrid. Zde bude osazen šestiválec o objemu tři litry, který společně s elektromotorem umí až 462 koní a 700 Nm. Zrychlení z nuly na 100 se odehraje během 5,1 sekundy a maximálně se nechá rozjet na 253 km/h.