Valeo zná asi každý, kdo o autech jenom slyšel. Je to firma, která autoprůmyslu dodává spoustu komponent, a to jak jednoduchých, tak i těch složitějších.
Valeo přivezlo na e-Salon autobus s poklady
Články na téma e-Salon:
- To nejlepší z e-Salonu
- Nejlepší stánek na e-Salonu? Valeo - právě čtete
- e-Salon ukázal zoufalství evropského autoprůmyslu
Na e-Salonu se všichni hrnuli především na expozice automobilek, ačkoliv tam toho upřímně moc zajímavého nebylo. Nudu rozbíjel jen nevkusně opulentní Voyah (ten to bude mít v konzervativní Evropě těžké), ale jinak jsme neviděli nic, co by stálo za bližší prostudování. Když už jsme se na něco zeptali, dočkali jsme se u zastoupení automobilek jenom laciných PR větiček, do detailu svůj produkt znali jen u Tesly a MG.
Nenápadný autobus
Zaujal nás však autobus, a to nikoliv elektrický, jak by se někdo mohl v souvislosti s e-Salonem domnívat. Byl to autobus firmy Valeo a vlastně taková pojízdná expozice. Uvnitř byly totiž velmi zajímavé exponáty a navrch ochotní borci přímo od Valea. Ti, na rozdíl od lidí z automobilek, věděli o svém stánku úplně všechno. Mimo jiné nám řekli, že bychom dnes jen těžko hledali auto, které v sobě něco od Valea nemá. Od stěračů přes elektronické systémy až po klimatizace, to všechno Valeo umí a dodává.
Dozvěděli jsme se detaily o tom, jak se chladí trakční baterie v moderním elektromobilu, mohli jsme si osahat kus jejího chladiče, to vše v diskusi s lidmi, kteří tyto věci řeší denně.
Dále tu byla celá řada senzorů, od jednoduchých ultrazvukových parkovacích po laserový, který skenuje prostor před autem na desítky metrů daleko. K tomu byly k dispozici i ukázky, jak auto vlastně vidí a vnímá své okolí. Zkrátka celé to bylo velmi promakané a poučné. Do detailu jsme se dozvěděli, s jakými problémy se současný autoprůmysl z technického hlediska potýká a jaké výzvy čekají na vývojáře v budoucnu.
Také čtěte
Klimoška z Enyaqu
Z náročnějších komponent bylo možné vidět třeba kompresor klimatizace v řezu, ale největší pecka byla hlavní klimatizační jednotka Škody Enyaq. Tedy takový ten hlavní kus čehosi, co je převážně z plastu a automobilka si za to řekne nekřesťanské peníze, pokud se to pokazí. Naštěstí se to moc často neděje, a to i přesto, že veškerá táhla jsou skutečně plastová. Mimochodem, jsou vzájemně provázaná, takže jedna klapka otevře a další zavře, přesně tak, jak se to děje ve skutečnosti. Zkrátka parádní kus techniky! Jestli někdy uvidíte někde tento autobus, určitě dovnitř nahlédněte, nebudete zklamaní.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.