Renault Austral sice útočí na vrchol segmentu C, zatím se ale na našem trhu prodává jen s jednou pohonnou jednotkou. Žádný dýchavičný základ ale nečekejte. Výkonnější variantu jsme podrobili testu spotřeby.
Test spotřeby Renaultu Austral
Články na téma Renault Austral:
- Renault Austral - cena a konfigurace
- Renault Austral - rozměry
- Renault Austral - spotřeba - právě čtete
- Test: Renault Austral - restart Renaultu zahájen
- Konkurence pro Renault Austral
- Renault Austral - infotainment openR link
Renault Austral lze na tuzemském trhu pořídit zatím jen s jedním motorem. Tím je přeplňovaná benzinová čtyřválcová třináctistovka, která vznikla ve spolupráci s Mercedesem. Pomocnou silou pro spalovací motor je mild-hybridní systém, který stojí na nejzákladnější 12V architektuře. Pohonná jednotka se nabízí ve dvou variantách. Slabší má výkon solidních 103 kW (140 koní) a točivý moment 260 Nm. Zajímavostí je, že je k dostání pouze k základní výbavě Techno a pojí se výhradně s manuální převodovkou. Zbylé tři výbavové stupně už dostanete jen s výkonnějším motorem. Výkon se zvýšil na 116 kW (158 koní) a točivý moment poposkočil na 270 Nm. Zde už se hnací síla na přední kola přenáší výhradně přes bezestupňovou automatickou převodovku X-TRONIC. Ta ale řadí podle sedmi virtuálních stupňů a k autu se svým plynulým projevem skvěle hodí. Do budoucna se na český trh chystá ještě plně hybridní verze E-TECH Hybrid.
V našem testu se objevila právě silnější ze dvou verzí. Svým výkonem už na mohutný Austral bez větších problémů stačí. Zrychlení z 0-100 za 9,7 sekundy není nic, nad čím by se zákazník pozastavil, ale díky rychlé převodovce a drobné asistenci elektromotoru jsou reakce na sešlápnutí plynu velmi dobré. Bezestupňová převodovka a slušné odhlučnění kabiny pak přispívají k příjemnému jízdnímu komfortu.
Spotřeba Renaultu Austral
Tradičně jsem Austral prohnal testovací trasou po dálnicích, okreskách, městech, z kopce i do kopce. V kapličce přístrojů svítila v cíli spotřeba 7,5 litru na sto kilometrů. Podobná hodnota je u SUV docela normální a Austral se rozhodně nemá za co stydět. Stejná spotřeba se pak plus mínus držela celý týden. Renault slibuje kombinovanou spotřebu v rozmezí 6,2-6,5 litru, ale s tím moc nepočítejte.
Ku mému podivu v Australu docela dobře fungoval Eco režim. Výrazně omezil reakce plynu, ale zároveň dovoloval autu docela často plachtit s vypnutým motorem. Výsledek? Při velmi klidné jízdě jsem se dostal na hranici sedmi litrů na sto. Při vyloženém eco pokusu jsem se na nějakou dobu dostal i blíž k šesti litrům, ale to už berte s velkou rezervou.
Suma sumárum je i jedna pohonná jednotka pro Austral naprosto v pořádku. Má sílu, příjemný projev a přijatelnou spotřebu. S tabulkovými údaji sice nepočítejte, ale v intervalu sedmi a osmi litru na sto se budete držet konstantně. Při objemu nádrže 55 litrů to i tak stačí na dojezd přes 700 kilometrů.
Zdroj médií: Radim Krejčík.