Krom klasických sněhových řetězů se dělají i řetězy na nákladní auta. Není to k vidění často, používají se v dost specifických situacích, na běžné silnici patrně kamion s řetězy spatříte jen opravdu velmi, velmi výjimečně.
Řetězy na nákladní auta a autobusy
Články na téma sněhové řetězy dle typu vozidla:
- Sněhové řetězy na 4x4 a SUV
- Sněhové řetězy na elektromobily – jaký je rozdíl
- Sněhové řetězy na autě s pohonem 4x4
- Sněhové řetězy na nákladní auta - právě čtete
- Sněhové řetězy na traktor - Jaké vybrat?
Řetězy na nákladní auta
Výrobci sněhových řetězů se snaží vyjít vstříc zejména řidičům osobních automobilů. Existuje nespočet výrobků, které se liší způsobem nasazování, výdrží, materiálem a komfortem používání. Řetězy na nákladní auto se dost liší. První, co člověka zaujme, je hmotnost. Pohybuje se klidně kolem 20 kilogramů, důvodem je jednak silnější materiál článků a pak také celkové rozměry řetězů, které jsou zkrátka větší.
Výhodu mají řidiči nákladních aut v tom, že řetězy se docela snadno nasazují. U osobáků je třeba rukou šátrat do podběhu, kde se člověk velmi snadno ušpiní. Nákladní vozy mají obvykle kolem hnaných kol docela dost místa, takže nasazování je jednodušší proces a nezřídka také čistší. Jak jsme se dozvěděli ve firmě Pewag, která řetězy vyrábí, existují i sněhové řetězy na autobusy. Tam je zase místa v podbězích dost málo, takže jsou řetězy tenčí, nicméně jsou nákladnější na pořízení. Nasazování se však neobejde bez popojíždění.
Dálnice nebo les?
Sněhové řetězy na nákladní auta se také liší určením. Je třeba rozlišovat mezi použitím na asfaltkách a pak třeba v terénu. Dálková doprava zboží si vystačí se jednoduššími modely, kupříkladu Pewag Cervino, naproti tomu třeba vyvážení vytěžené dřevní hmoty z lesa už bude chtít něco robustnějšího, což je třeba Pewag Austro. Do nejtěžších podmínek jsou určené řetězy síťové, které mají menší oka a zabírají větší plochu. Ty jsou ale určené pro těžkou techniku, například pro cestáře na jejich prohrnovací vozy. Pro běžné použití stačí pro nákladní auto nebo i třeba skříňovou dodávku řetězy hodně podobné těm na osobní vozy.
Specialita – řetězy pro armádu
Sněhové řetězy na nákladní auto potřebuje i armáda. Ta má trochu speciální požadavky vycházející z předpokladu, že se budou řetězy dlouhé roky skladovat, než budou potřeba. Proto řetězy na první pohled vypadají jako pozlacené, například Pewag Uniradial x. Atraktivní vzhled však není samoúčelný, jedná se o speciální druh zinkování, aby řetěz lépe odolával korozi. Jiná je i ocel, která není tak hluboce cementovaná, takže není tak odolná, jako ocel použitá na jiné sněhové řetězy. Důvod? Je jím především teplota – vojáci požadují, aby materiály nekřehly ani při opravdu tuhých mrazech (i pod -45 °C), takže obětovali část životnosti za lepší pevnost v extrémních podmínkách.
Prémiové řetězy přímo od výrobce nyní se slevou 25 % s kódem PORTAL25
Zdroj médií: Pewag.