Že se prý sněhové řetězy na velká auta s pohonem 4x4 nedávají? Při sjíždění zledovatělého kopce vám mohou správně nasazené sněhové řetězy ušetřit mnoho starostí, a dokonce zachránit i život.
Sněhové řetězy na 4x4 a SUV
Články na téma koupě sněhových řetězů:
- Jak vybrat sněhové řetězy
- Druhy sněhových řetězů - jaké vybrat?
- Automatické sněhové řetězy na auto – princip
- Sněhové řetězy na 4x4 a SUV - právě čtete
- Sněhové řetězy na elektromobily – jaký je rozdíl
- Nejlepší sněhové řetězy nejsou vždy ty nejlevnější
- Jak vybrat sněhové řetězy – tipy a rady
- Automatické sněhové řetězy: Výhody a proč se vyplatí
- Zimní řetězy: Pět zásad, které si ohlídat při koupi
- Sněhové řetězy Pewag: Osvědčená kvalita a dlouhá životnost
- Jak vybrat sněhové řetězy na auto
- Manuální vs. samodopínací vs. automatické sněhové řetězy
- Sněhové řetězy – jak vybrat ty správné
Klasické ocelové řetězy jsou téměř jistotou a nachází se v každé výbavě aut. Na sněhové řetězy však často zapomínají řidiči velkých SUV aut. Nasazená "kovová ochrana" však mohou výrazně snížit brzdnou dráhu na sněhu nebo ledu. Do kopce sice SUV nebo čtyřkolka vyjedou, ale poté je nutné zatáčet a sjet také bezpečně dolů a zde všechny výhody těchto velkých aut končí. Ubrzdit tak velké a těžké vozidlo z kopce bude se správně nasazenými sněhovými řetězy snadnější. Na vozidla s pohonem 4x4 nebo SUV se doporučuje kupovat řetězy s větším průměrem, než jsou běžně dostupné pro obyčejná auta.
Ocelové sněhové řetězy
Téměř stoprocentní funkčnost na vozech 4x4 nebo SUV nabízejí takzvané ocelové řetězy. Jejich funkčnost je však shazována složitějším nasazením a dotahováním. Výrobci se však snaží nasazování co nejvíce ulehčit. Ocelové řetězy se prodávají nejčastěji se šikmou stopou (existují také takzvané „příčkové", které vypadají jako žebřík), která na kole neplandá a vydrží vám ze všech druhů sněhových řetězů nejdéle.
Jak nasadit ocelové sněhové řetězy
Nasazování nových sněhových řetězů se doporučuje si vyzkoušet ještě na suché silnici. Po natrénování se pak bude nasazovat na sněhu jednodušeji. Pokud si nebudete jistí, tak ke každým novým sněhovým řetězům je vždy k dostání podrobný a pochopitelný návod pro nasazení.
Nepřekroucený řetěz je potřeba zasunout za kolo a protáhnout oba konce ocelového lanka směrem od kola. Lanka je nutné zvednout na dezén a spojit. Spojené ocelové lanko se položí na dezén pláště a boční řetěz se spojí háčkem (většinou červené barvy) do koncového článku celého řetězu.
Lanko se zasune za pneumatiku a celý řetěz na pneumatice je potřeba srovnat, aby byl symetrický a nebyl překroucený. Řetěz je nutné utáhnout a vložit do drážky v průvlečné zarážce. Přebývající části napínacího řetězu se provléknou kolem bočního řetězu a zaklesnou pryžovým napínačem do vhodného článku. U řetězů se starším datem výroby se doporučuje po otočení kola zkontrolovat dotažení a správné nasazení. U samodopínacích řetězů pak tato povinnost odpadá.
Prémiové řetězy přímo od výrobce nyní se slevou 25 % s kódem PORTAL25
Sněhové řetězy a omezená rychlost
Sada sněhových řetězů (většinou po dvou kusech) se nasazuje na hnací nápravu anebo na nápravu, kterou uvádí přímo výrobce vozidla v manuálu. 50kilometrová rychlost za hodinu je nejvyšší povolená rychlost s nasazenými sněhovými řetězy.
Zdroj médií: Depositphotos.