Po několika únicích a řadě spekulací se nejdůležitější škodovka ukázala veřejnosti. Octavia se zbavila trochu kontroverzních dělených předních světel, dostala lepší aerodynamiku a parádní interiér.
Škoda oficiálně představila novou Octavii
Jaké budou rozměry nebo odpor vzhuchu?
Škoda Octavia se malinko zvětšila na 4 689 mm, což je o 19 mm více, než měl předchůdce. Šírka se pak zvedla o 15 mm na 1 829 mm. Přední část klesla o něco níže a opticky ji roztáhly do stran užší světlomety. Zadek může někomu připomínat BMW či Audi, každopádně součinitel odporu vzduchu Cd je 0,24, u kombíku pak 0,26.
V interiéru zaujme volant, který má jakoby trochu neuměle odebrané třetí (spodní) rameno. Nám se volant líbí, je to trochu originální a hlavně je to něco nového, čím se Octavia může odlišit od konkurence. Před řidičem je pak ještě digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25". Za příplatek automobilka nabídne i průhledový head up displej, což je skutečně praktická věc.
Palubní deska je pak dost výrazně členěná a v horní "zlomené" linii je displej infotainmentu. Ten bude v levnějších verzích velikosti 8,25", dražší Bolero a Amundsen nabídnou 10" zobrazovač. Dnes už nutností je eSIM, která zajistí, že je vůz neustále online a může si tedy sám například aktualizovat informace o dopravě nebo i mapové podklady. Dostupný bude i hlasový asistent nebo spíše asistentka, jmenuje se Laura.
Propracovaná zadní sedadla
Zajímavým detailem jsou zadní sedadla, která jsou už v základu nastavitelná. Vyšší výbavy dostanou vyhřívání, ventilaci a dokonce i možnost masáže. Cestování v druhé řadě tak bude zase o něco příjemnější. Ve verzi RS samozřejmě zákazníci nejdou odlišná sedadla s lepším bočním vedením. Samozřejmostí jsou Simply Clever detaily, jako například paket pro spaní, praktické držáky nápojů, háčky na tašky v zavazadlovém prostoru nebo obligátní škrabka ve víčku nádrže.
Ze široké nabídky motorizací si vybere snad každý. Předem je dobré poznamenat, že všechny manuální převodovky budou šestistupňové a dvouspojkové automaty DSG budou mít zase stupňů sedm. Základem bude litrový tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW. 110 kW nabídne čtyřválcový 1.5 TSI, 2.0 TSI pak bude ve spojení s automatem a pohonem všech kol. Tolik k benzínům.
Manuál i automat jsou možností
Dieselové pohonné jednotky mají všechny objem dva litry. 85 kW nabídne základní 2.0 TDI s manuálem nebo automatem. Kdo chce lepší dynamiku, může mít ten samý motor buď opět s manuálem nebo automatem a na přání ve čtyřkolce, výkon bude vždy 110 kW. Vrchol vznětové nabídky pak představuje verze, která nabídne rovných 147 kW a ta bude vždy s DSG převodovkou a pohonem všech kol.
CNG bude 1.5 TSI G-Tec a to buď s oběma variantami převodovek. Vždy však dostanete motor s výkonem 96 kW a musíte se spokojit jen s jednou hnanou nápravou. Mild-hybridní verze bude dostupná s 1.0 TSI Evo e-Tec o výkonu 81 kW a 1.5 TSI Evo e-Tec, která má 110 kW. Obě varianty budou samozřejmě s DSG automatem. Plug-in hybrid pak bude jen v jedné variantě, a to 1.4 TSI iV, která bude taktéž s automatickou převodovkou a výkon bude mít 150 kW.
Samozřejmostí je u nové Octavie i plejáda bezpečnostních asistentů. Detekce rukou na volantu bude umět i sama zastavit vůz, pokud zjistí, že volant nikdo nedrží. V kolonách a zácpách pomůže Traffic Jam Assist a v případě, že se v cestě objeví neočekávaná překážka, zabrzdí auto systém detekce chodců a cyklistů. Adaptivní tempomat bude fungovat až do 210 km/h.