Škoda Fabia není jenom oblíbeným a poměrně univerzálním autem, ale po patřičných úpravách zastane i roli rallye speciálu. S nejnovější generací tomu nebude jinak.
Škoda testuje novou Fabii ve verzi Rally2
U Škody Fabia pro kategorii Rally2 samozřejmě nejde ani tak o vnitřní prostor a objem zavazadlového prostoru, jako spíš o jízdní vlastnosti, odolnost a výkon. Což si samozřejmě žádá trochu jiný druh testů, než u sériovky. První prototyp se nedávno představil na šotolinových a asfaltových rychlostních tratích v České republice, Francii a ve Španělsku.
Od dubna 2015 získala Škoda Fabia více rallyových trofejí než kterýkoliv jiný vůz této kategorie. Počínaje verzí označovanou R5, která byla později přejmenována na Rally2, nasbíral český rallyový vůz do dnešního dne devět titulů v podpůrných kategoriích FIA Mistrovství světa v rallye, zvítězil v mnoha regionálních a národních mistrovstvích, získal téměř 1400 vítězství v absolutním pořadí i ve své třídě.
Nová generace vozu Škoda Fabia ve verzi Rally2 je podle předpisů FIA opět poháněna zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který je spojen s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály.