Někdy se může stát, že auto neposlouchá jak má, tedy nestartuje. Na vině nemusí být nutně venkovní teplota, ale čistě jen vybitá autobaterie. Jak problém snadno vyřešit?
Správný postup, jak zapojit startovací kabely
Články na téma startovací kabely:
- Jak zapojit startovací kabely - právě čtete
- Návod na startování auta přes kabely
- Jak vybrat startovací kabely
- Jak použít startovací kabely
- Jaké startovací kabely vybrat?
- Startování auta přes kabely
- Jak připojit startovací kabely - již brzy
Úspěšným řešením problému je - mít u sebe startovací kabely. Bez nich vám nepomůže zhola nic a dávno jsou pryč doby, kdy jste si mohli dovolit auto roztlačit a ono naskočilo samo. To bohužel u moderních strojů nelze, navíc byste si mohli vážně poškodit pohonné ústrojí.
Pozor na teploty
Většinou se akumulátor vybije v létě, protože mu nesedí moc vysoké venkovní teploty. Problém tak obvykle mívají lidé, ale nemusí to být pravidlem, kteří často cestují autem k moři. Pokud auto musí stát na přímém slunci, bez možnosti uložení do garáže, pak je vyšší riziko, že se baterie vybije. Samozřejmě, jak už to bývá, problém se nepozná hned. Dá o sobě vědět s prvními mrazíky, protože vygenerované energie na nastartování v zimě je potřeba mnohem víc než v létě. Proto by bylo vhodné stav autobaterie vždy po létě raději zkontrolovat.
Startovací kabely v nabídkách e-shopů
Postup při zapojení startovacích kabelů
Aby mohlo dojít k úspěšnému nabití baterie, bude potřeba přistavit k vozu auto s nabitou dobře fungující autobaterií. V takové situaci pomůže třeba soused. Jak ale na ty záhadné kabely? Jednoduše.
Stačí otevřít kapotu auta a najít autobaterii. Poté přicházejí na řadu startovací kabely, které se zapojí v následujícím pořadí:
- Jako první je potřeba zapojit - obvykle - červený kabel, a to na kladný pól vybité baterie. Ten je označený znamením plus (+).
- Stejný kabel, ale tentokrát jeho konec se připojí též na kladný bod ale nabité baterie.
- Zbývá ještě jeden kabel, který je - obvykle - černý nebo také modrý. Jeden konec se tak připojí k zápornému bodu na autobaterii (té nabité), který je označen znamením mínus (-).
- A tady nastává změna, protože konec tohoto černého kabelu nepřipojíte k autobaterii vybitého auta, nýbrž jej přichytíte na kostru tohoto auta - nejlépe na nějakou kovovou část. Opravdu je důležité, abyste si zapamatovali, že nikdy nesmíte černý (modrý) kabel připojit na mínusový pól vybité baterie.
Co dělat po zapojení kabelů?
Jako první se nastartuje auto, které má nabitou baterii. Motor se nechá běžet na volnoběh a vyčkává se, až se vybitý akumulátor znovu nakopne. Je lepší počkat několik minut, než se tak stane. Zároveň autobaterii při dobíjení moc netrapte - tzv. pokud to ještě nejde, tak nestartujete "každých pět sekund", mohli byste poškodit nabíjecí kabely a nakonec i samotnou autobaterii.
Pokud se dílo zadaří, zbývá už jen odpojit kabely, a to v opačném pořadí. Nejprve se odpojí černý nebo modrý kabel od auta, které se nabíjelo a následně se konec odpojí od auta, které dodávalo energii pro nabití baterie. Zbývá už jen odpojit červený kabel. Ten se prvně odpojí z auta, které dodávalo energii a nakonec ze startovaného auta.
Upozornění! Během procesu startování nechoďte kolem auta se zapálenou cigaretou, mohlo by dojít k výbuchu vlivem unikajícího vodíku v místě nabíjení.