PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Test elektrického heveru 12V značky Amio

5. 9. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Taky jste líní a máte tendence odkládat přezouvání kol na autě, protože se vám do toho prostě a jednoduše nechce? Abych si to letos ulehčil, vyzkoušel jsem elektrický hever na auto.

Elektrický hever 12V Amio

Články na téma nářadí pro auto-moto:

  1. Nářadí do auta - co si vzít s sebou na cestu
  2. Test elektrického heveru 12V - právě čtete
  3. Druhy rázových utahováků
  4. Funkčnost a nastavení momentového klíče

Ne fakt mě to vůbec nebaví, musím prostě vzít z kufru hever, strčit ho pod auto a pak motat kličkou jak jantar, aby se kolo dostatečně zvedlo, já ho mohl sundat a dát tam jiné. A potom zase další kolo a zase musím motat... Člověk by se umotal. Proto jsem se díval na internetu po nějaké alternativě. Nic velkého a drahého jsem nechtěl, jenom prostě něco, co eliminuje tu otravnou motací část. A hle, našel jsem! Slovo dalo slovo, domluvili jsme se s eshopem ADC autodoplňky a za týden už byl elektrický hever na 12V doma na test.

Elektrický hever Amio - kufr

Elektrický hever má bohaté balení

Při pohledu na obrázek na webu jsem se dovtípil, že ono tohle zařízení není vlastně žádná věda. Jen prostě namísto lidské ruky s kličkou otáčí elektromotor, který napájí autozásuvka. O to větší překvapení pro mě bylo, když dorazila krabice, ze které jsem vyndal praktický plastový kufr. V něm se ukrývá zvedák i s veškerým příslušenstvím, kterého upřímně není úplně málo. Abych byl přesný, tak krom samotného elektrického automobilového heveru dostanete samozřejmě i zástrčku do autozapalovače na 12V, přes kterou se hever napájí. K tomu jako další možnost výrobce přibalil i svorky na autobaterii, to kdyby třeba autozapalovač měl slabší pojistku nebo byste chtěli z jakéhokoliv jiného důvodu napájet přístroj přímo z baterie. K tomu jsou v balení pracovní rukavice, klička (kdyby se vám třeba podařilo vytřískat baterie, tak aby bylo jak dát auto dolů) a tři náhradní pojistky. Všechno je to zabaleno v již zmíněném kufru, u kterého oceňuji, že se někdo zamyslel, nalepil na něj trojúhelník a vybavil ho suchým zipem, aby se přilepil k textilní podlaze kufru a necestoval po ní.

Elektrický hever Amio - balení

Zvedne za lem i rameno

Samozřejmě je potřeba říct (a výrobce to i zmiňuje v návodu), že nejde o žádné profi nářadí, ale je to skutečně spíše náhrada toho klasického heveru pro lenochy, jako jsem já. Motůrek má výkon 100 wattů a maximální výška zdvihu je 350 mm. Nosnost je tři tuny. Dosedací plocha má tvar jakéhosi kříže v kolečku - tady asi odkážu váženého čtenáře spíš na fotky, každopádně zvednete auto jak za spodní lem prahu, tak i třeba za rameno.

Elektrický hever Amio - použití

Funguje to skvěle

Práce s elektrickým heverem je docela prostá. Prostě ho připojíte do zásuvky zapalovače, na konektoru se rozsvítí červená dioda, značící, že napětí je přítomno, zvedák strčíte kam potřebujete a na ovladači jsou dvě tlačítka, jejichž význam pochopí každý - jedním zvedáte, druhým snižujete. Hever má i koncové spínače, takže po dojezdu do krajní polohy se sám vypne. Funguje to celé skvěle, rychlost zvedání je řekl bych hodně podobná té, s jakou zvládnu auto zvedat motáním kličkou u ručního heveru. Motůrek má skromný výkon, takže jakmile hever začne skutečně zvedat, dojde ke zpomalení. Konstrukce zvedáku je bytelná, neměl bych strach ji vozit v autě nebo třeba nechat v dílně, ani při zvedání se nijak nekroutí a se Soumarem (jedničkovou naftovou fábií) si poradil skvěle.

Elektrický hever Amio - funkčnost

Pro lenochy je elektrický hever ideál

V podstatě se mi velmi těžko hledají nějaká negativa. Jasně, stojí to zhruba dva tisíce korun, což mi ale rozhodně nepřipadá jako nijak nepřiměřená suma (někdy se podívejte, kolik stojí třeba originální hever na vaše auto, možná se budete hodně divit). Za ty peníze mám popravdě cukání si nechat poslat fakturu a rovnou si ten kousek, který mám doma, nechat. Klidně ho budu vozit v autě a když dojde k nějakému defektu nebo budu měnit kola, bude to o poznání menší otrava.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články