Pokud kupujete nové ojeté auto, rozhodně si zkontrolujte stav zvedacích bodů a umístění náhradního, či rezervního kola. Ušetří vám to mnoho starostí.
Zvedání auta heverem - kam ho umístit a jak ho používat
Články na téma výměna pneumatik:
- Jak vyměnit kolo - ženy ženám
- Jak zvednout auto heverem a správně jej používat - právě čtete
- Jak dlouho trvá přezutí pneumatik
- Výměna zimních pneumatik - postup, jak na to
- Výměna pneumatiky: Návod pro začátečníky i zkušené řidiče
- Zvedací body auta – proč je znát?
- Kdy nastal čas na výměnu starých pneumatik
Kam umístit hever
Při případném defektu je důležité, abyste zvedák (hever) umístili na místo k tomu určené. Takzvaný zvedací bod je místo, které určil sám výrobce, pokud zvedák umístíte jinam, můžete si své vozidlo poškodit a oprava se vám výrazně prodraží.
Zvedací body bývají většinou na zpevněném lemu na spojnici prahu a podlahy. Pokud si však nejste jistí, kde na vašem autě je zvedací bod, podložte hever alespoň prknem, které tuto sílu trochu rozloží.
Zvedání auta heverem je hračka
Pokud budete na autě měnit kolo, které se nějakým způsobem porušilo, někteří odborníci doporučují auto zabrzdit (nejlépe uděláte, když kola, která jsou na zemi podložíte navíc ještě klínem). Poté povolte šrouby na kole, auto zvedákem zvedněte, vyšroubujete šrouby, kolo s defektem sundejte a nasaďte rezervu. Šrouby na kole postupně do kříže utahujte. Nakonec můžete zkontrolovat ještě tlak v pneumatice. Na rezervním kole, které má jakoukoliv odlišnost od ostatních kol na vašem autě, můžete jet maximálně 80 km/h. Kolo slouží pouze na dojetí do servisu.
Jak funguje hever na auto?
Nůžkový hever funguje na principu šroubu a matice. Otáčením kliky se otáčí matice, která vysunuje zvedací plošinu. Jedná se prakticky o převod, který "tíhu auta" výrazně sníží.