Před nástupem sezóny proběhla po celé Evropě spousta testů letních pneumatik. Za jedním takovým testem stál také magazín Sport Auto, který porovnával některé letní modely s oblíbeným celoročním konkurentem.
Test letních pneumatik 215/40 R18 2024 od Sport auto
Články na téma testy letních pneumatik dle rozměru R18:
- Test letních pneumatik 245/55 R18
- Test letních pneumatik v rozměru 225/45 R17 + R18
- Test letních pneu 225/40 R18 AutoZeitung
- Pneumatiky 235/55 R18 a nezávislé testy 2024
- Test letních pneu 215/40 R18 2024 - právě čtete
Testu magazínu Sport Auto 2024 se zúčastnilo celkem pět modelů velmi poptávaných letních pneumatik 215/40 R18 prémiové kategorie, které byly v mnoha aspektech porovnávány s celoročními pneumatikami Goodyear Vector 4-Season Gen-3. Cílem tohoto testu bylo mimo jiné zjistit, jestli celoroční pneumatiky mohou v praxi konkurovat nejlepším letním gumám v typickém letním prostředí.
Celoroční pneumatiky v testu propadly
K testu bylo využito vozidlo Hyundai i20 N, které je napříč Evropou velmi oblíbené, a to mimo jiné i v České republice. V kontextu celoročních pneumatik tedy došlo k výběru gumy Goodyear Vector 4-Season Gen-3, které v minulosti ovládly spoustu provedených testů, a to včetně v případě magazínu Sport Auto. Výsledky letošního testu Sport Auto 2024 ale ukázaly, že ani přes své jasné kvality se tyto celoroční pneu nemohou s letními prémiovými gumami zatím ani z daleka porovnávat. Propadly totiž skoro ve všech zkoumaných aspektech.
Celoroční pneumatiky v porovnání s letními konkurenty neuspěly zejména při jízdě na mokré vozovce. Měly totiž výrazně delší brzdnou dráhu. Vykazovaly také slabší výsledky v odolnosti vůči aquaplaningu a ani dynamická ovladatelnost na suchém asfaltu nebyla v porovnání s některými prémiovými gumami ideální.
V jednom dílčím parametru však byly pneumatiky Goodyear Vector 4-Season Gen-3 zcela nejlepší. Podařilo se jim překonat ostatní konkurenty v míře hlučnosti, a to poměrně výrazně. Je však otázkou, do jaké míry je tento parametr pro české řidiče důležitý.
Vítězem se staly pneumatiky Continental PremiumContact 7
Je tedy zřejmé, že celoroční pneumatiky se s těmi letními v mnoha aspektech stále nemohou měřit a v pomyslném žebříčku se umístily na posledním místě. Na opačné straně tabulky se však umístily pneumatiky Continental PremiumContact 7, které se tedy staly absolutním vítězem tohoto testu. Hodnotitelé v případě pneumatik Continental PremiumContact 7 ocenili zejména ovladatelnost na suchu i velmi solidní jízdní vlastnosti při jízdě na mokré vozovce.
Na pomyslném druhém místě se umístily gumy Michelin Pilot Sport 5, které hodnotitele oslovily zejména díky své velmi dobré brzdné dráze v případě suché vozovky, kde ostatní konkurenty poměrně znatelně předčily. Velmi dobře si tyto pneumatiky vedly i v případě brzdné dráhy na mokrém asfaltu.
Stupně vítězů v testu letních pneumatik Sport Auto 2024 si odnesla značka Bridgestone, konkrétně pak model Turanza T005. I další výsledky testu totiž v případě tohoto modelu dlouhodobě ukazují, že se tyto gumy vyznačují nízkou spotřebou paliva i přijatelnou mírou hlučnosti. Subjektivní recenze řidičů dávají výsledkům těchto testů za pravdu, a koncern Bridgestone může těšit, že i díky tomu se model Turanza T005 řadí mezi nejprodávanější na světě.
Čtvrtá a pátá pozice následně obsadily modely pneumatik Maxxis Victra Sport 5 a Dunlop SP Sport MAXX RT2. Zejména druhé jmenované gumy za ostatními v mnoha aspektech citelně zaostaly a v konkurenci ostatních letních pneumatik si odnesly nepopulární poslední místo. Podařilo se jim předčit pouze celoroční pneumatiky Goodyear Vector 4-Season Gen-3.
Umístění | Název pneumatik | Hodnocení |
---|---|---|
1. | Letní pneu Continental PremiumContact 7 | Absolutní vítěz testu |
2. | Letní pneu Michelin Pilot Sport 5 | Velmi dobré hodnocení |
3. | Letní pneu Bridgestone Turanza T005 | Velmi dobré hodnocení |
4. | Letní pneu Maxxis Victra Sport 5 | Velmi dobré hodnocení |
5. | Letní pneu Dunlop SP Sport MAXX RT2 | Dobré hodnocení |
Levné letni pneumatiky 215/40 R18 skladem
Zdroj médií: Depositphotos.