PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Test nejlepších aditiv do benzínu

24. 8. 2021 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat aditivum Vše o aditivech Rádce motoristy Provozní kapaliny vozidla Zimní sezóna Zimní náplně a kapaliny

Zatímco v minulosti se motoristé bez aditiv do benzínu obešli, dnes už je tomu poněkud jinak. Po jakých tedy sáhnout, aby nezpůsobila větší škody?

Test nejlepších aditiv do benzínu

Moderní automobily jsou už jinak konstruovány než v minulosti, stejné je to i s palivem. To se vyrábělo jiný způsobem. Na počátku do něj už v rafinérii bylo přidáváno olovo, tudíž nebylo třeba palivo nikterak vylepšovat aditivy. Jenže doba se mění a spolu s ní i přísnější emisní normy pod diktátem Evropské unie.

Dnešní benzín obsahuje poměrně vysokou složku biosložek, což znamená jediné, množství usazenin, které by mohly nepříjemně zanést důležité části palivové soustavy. A právě těmto usazeninám mají pomáhat bránit aditiva do benzínu. Ty mohou mít ale i jiné příznivé účinky.

Používání s rozvahou

Aditivum by se mělo přidávat při každém tankování a někdy pouze preventivně, ale pozor, pokud jste ho dodnes nepoužívali, není vhodné s tím z ničeho nic po deseti letech začínat. U benzínových aut totiž hrozí, že kdybyste prostředky použili, aniž by je auto opravdu potřebovalo, můžete si zadělat na malér.

Rovněž se nabízí otázka, jestli by majitelé vozů, do kterých se má tankovat prémiové palivo (98 nebo 100), neměli opravdu takové palivo tankovat a na aditiva se vykašlat. O tomto problému se vedou sáhodlouhé diskuze, které se samozřejmě v názorech rozcházejí.

Oproti naftovým aditivům mají ta benzínová primárně čistit palivovou soustavu a nepomáhají lepším startům nebo lepším výkonům. Nicméně pravidelným používáním mohou snížit spotřebu a uvést motor do kultivovanějšího chodu. Můžete používat ta pravidelná nebo jednorázová.

Test aditiv do benzínu

Testy aditiv jsou poměrně složitý proces, který obsahuje dlouhodobější sledování, aby se dal objektivně posoudit výsledek. Při krátkodobém používání se většinou rozdíl nepozná, a tak nelze výsledek ani změřit nebo nějak hodnotit. Stejně tak pokud bychom chtěli rozebírat komponenty, ze kterých jsou jednotlivá aditiva složena, museli bychom provést chemický rozbor v laboratoři, což se také zrovna standardně nedělá.

Pro to více než na testy z doby raz dva se budeme spoléhat na recenze a doporučení zkušených uživatelů, kteří by jistě nic špatného neporadili. Mezi oblíbené produkty motoristů patří následující produkty.

Nutno podotknout, že pokud používáte jiné aditivum, než je zde uvedené, neznamená to, že by to bylo špatně. Pokud to funguje, není co měnit.

  • Liqui Moly 5129 - uživatelé radí, aby se aditivum používalo od začátku. U už zanesených palivových soustav a motorů není šance součástky vyčistit dokonale, ale minimálně ze 75 % stejně pomůže. Příznivá je i cena, 300 ml koupíte zhruba za dvě stovky.
  • VIF Super Benzin Aditiv - nemůžeme opomenout ani český produkt, který se těší mezi motoristy velkému úspěchu. Někteří z nich se zaručují, že snižuje spolehlivě spotřebu. Jiný ale podotýkají, že nemá zrovna vábné parfemování. Cena je rovněž příznivá. Ve větším balení se ušetří.
  • Metabond Megalene Plus - tady se už nalézáme v trochu jiné cenové kategorii. Co se týká vlastností, měl by být srovnatelný s VIF, ale někoho může odradit právě ta cena. Nesmí se používat při tankování bioethanolového paliva.
  • BG208 44K Power Enhancer - produkt dělá přesně to, co má. Uživatelé jej doporučují, protože má údajně zázračné schopnosti vyčistit i hodně zanesený motor. Někteří doporučují zejména pro motory s přímým vstřikováním.

Zdroj médií: Depositphotos.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články