🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

VIF zabrání zamrznutí nafty

9. 10. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat aditivum Vše o aditivech Aditiva dle období Rádce motoristy

První mrazíky se blíží a spousta majitelů aut s dieselovými motory nevyjede, protože jim takzvaně zamrzne nafta. Dá se tomu ale poměrně snadno zabránit.

VIF zabrání zamrznutí nafty

Proč zamrzá nafta?

Problém nafty je v tom, že je poměrně citlivá na nízké teploty. Proto se ostatně používá i nafta zimní, nafta přechodová a nafta arktická. Ty jsou na nižší teploty připravené a k dostání jsou vždy v určitém období roku. Pakliže tankujete v častějších intervalech, třeba jednou za týden, nemusíte si moc lámat hlavu s nějakým zamrzáním nafty.

V určitém bodě, respektive za určité teploty, se v naftě začínají tvořit krystalky parafínů. To je složka, která začíná tuhnout nejdříve a od zbytku kapaliny se v podstatě oddělí a vykrystalizuje. U letní nafty se to děje zhruba kolem -7 stupňů.

Krystalky samy o sobě ničemu neškodí, problém je, když se dostanou do filtru. Ten ucpou a následně přes něj nemůže protékat zbytek obsahu nádrže, takže se palivo nedostane do motoru. A když nemůže palivo do motoru, logicky auto nepojede.

Teď to důležité! Jakmile scénář s krystalky nastane, je pozdě do nádrže cokoliv lít nebo se pokoušet dodatečně ředit naftu letní třeba naftou přechodovou nebo naftou zimní. Nic takového fungovat v rámci minut nebo jednotek hodin nebude. Co pomůže, je změna teploty směrem nahoru. Pakliže se vám povede auto přesunout do teplé garáže, je za pár hodin vyřešeno, krystalky povolí, rozmrznou a vše bude fungovat jako předtím.

Jak připravit naftu na mráz v domácích podmínkách?

Co můžete udělat předem, je připravit naftu na mráz. Nemusíte kvůli tomu jezdit nikam na čerpací stanici pro dotankování přechodovou naftou, stačí plechovka aditiva VIF Super Diesel Aditiv Zimní. Toto aditivum obsahuje depresanty, což jsou látky posunující bod tvorby krystalků parafínů. O něco se tím zvedne odolnost nafty, krom toho pomůže VIF i mazivosti a zvládá při dlouhodobém používání udržovat vstřikovače čisté. Bod, kdy bude letní nafta zamrzat, se dá VIFem snížit na zhruba -10 až -12 stupňů.

Jak dávkovat VIF?

Na 50litrovou nádrž stačí dvě odměrky, dávkujte je ideálně před tankováním, aby aditivum do nádrže proudící nafta promíchala. Samozřejmě ne vždy je to pochopitelně možné, pokud lijete aditivum do již naplněné nádrže, alespoň auto kousek projeďte, ať se kapaliny promíchají.

Zdroj info: VIF, halfords, stp, motohut, oleje.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články