PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Test Peugeot Partner - pracant do nepohody

29. 12. 2020 7 min. čtení diskuze (0) Testy Peugeot

Malou užitkovou dodávku byste možná čekali na test od mužského jedince, jenže my ženy jsme zvědavé a ničeho se jen tak nezalekneme. A tak mé vůbec první setkání s užitkáčem bylo právě z dílny PSA. Jak jsem s Partnerem zvládla týdenní soužití a co mě překvapilo? To se dozvíte v našem redakčním testu vozu Peugeot Partner (2020).

Peugeot Partner v redakčním testu Portálu řidiče

Exteriér a nákladový prostor

Dodávka stojí na platformě EMP2, která se využívá hojně v nových modelech osobních automobilů značky Peugeot. To znamená, že jízda bude hodně připomínat tu jako v osobácích. Auto je v kratší verzi L1, která měří na délku 4403 milimetrů. Nákladový prostor je délky 1871 milimetrů a v pohodě se tak za sebe vejdou dvě europalety

Výškou auto dosahuje 1796 milimetrů, a tak si dávejte pozor, kam budete zajíždět. Například co se týká podzemních garáží v obchodních centrech. Musím se přiznat, že mi údaj o výšce vozu lehce unikl, a jaké bylo mé překvapení, když jsem v OC Nový Smíchov skoro vzala s sebou ukazatel o volných místech. Naštěstí se bylo kam vyhnout, v opačném případě by to bylo asi hodně bolestivé a ano právě v této garáži je maximální povolená výška vozu přesně 180 centimetrů. Uf, o pár milimetrů jsem to zvládla, naopak pokud pojedete třeba do OC Westfield, budete mít nad střechou hromadu místa.Ženský test: Peugeot Partner 1.5 BlueHDI

Co se týká ještě nákladového prostoru, tak všechna okna jsou zaslepená stejně jako výplně dveří. Dodávka tak slouží opravdu jen k práci, nikoli k povození rodinky - to byste si museli v katalogu vybrat polokombi, které snese až 5 lidí.

Do zadního prostoru se dá dostat dvěma způsoby. Buď pomocí bočních vyjíždějících dveří nebo otevřením zadních dvoukřídlých dveří, ty jsou v poměru 60:40, a dají se vyklopit až o 180 stupňů. Stačí povolit neonově žluté pojistky a dveře se tak plně otevřou. Nehrozí, že byste si je při výkladu nebo nakládce objemné věci poškrábali nebo snad zničili. Výhodou je také nízká nákladová hrana. Do prostoru se snadno vejde předmět o délce 1871 milimetrů. Uvnitř se na podlaze (chráněné plastem) nachází deset úchytů, za které lze náklad přichytit a ukotvit pomocí lanek. Připlatit si může ještě další oka po bočních stranách a budete mít jistotu, že se náklad nehne ani o milimetr. Maximální hmotnost, kterou lze v nákladovém prostoru převážet je 650 kilogramů.

Test: Peugeot Partner 1.5 BlueHDI 2020

Interiér dodávky

Lze předpokládat, že velký luxus zde nenajdete. Přeci jen stále se jedná o pracovní dodávku, a tak si budete muset zvyknout na spoustu tvrdého plastu - to už tak nějak k tomuto segmentu aut patří. Nicméně prostor je útulný a dobře ergonomicky řešený. Palubní deska je vyvýšená, a tak se sedí skoro jak v osobní autě. Volant je už klasika, která se aplikuje i do novějších vozů Peugeot, tedy zploštělá část nahoře i vespod. Nicméně u tohoto vozu, mi prakticky jeho tvar a umístění nevadil. Pozici jsem si za volantem našla téměř okamžitě - což u osobáku této značky nebývá v mém případě standardem. 

V palubním počítači před řidičem se nachází analogové ukazatele rychlosti a otáček. Uprostřed nich je pak malý displej, ve kterém si můžete dle libosti listovat pomocí tlačítek na volantu. Ve středu palubní desky je k dispozici 8palcová obrazovka infotainmentu, která lehce vyčnívá do prostoru, ale za to je natočená směrem k řidiči. Software patří francouzskému koncernu, a tak je trošku pomalejší a dost trvá, než se vše načte.

Po stranách displeje se nachází dotyková tlačítka pro přesměrování do funkcí multimediálního systému. Pod touto obrazovkou je k nalezení ještě menší kapsa pro odkládání věcí, avšak i ta není nikterak vypolstrovaná, a tak je možné, že vám věci budou cestovat po prostoru jako mně. Pokud si chcete připojit telefon na nabíječku přes USB, tak port se nachází v pravé části obrazovky. 

Redakční test: Peugeot Partner - interiér

Sedadla jsou dělená a jsou tři. Řidič si může nastavit sklon opěradla dle svého a také zapnout vyhřívání sedačky, které je v autě za příplatek. Nicméně v zimě nepostradatelná věc. Plastová přepážka odděluje kabinu od nákladového prostoru a nejde přes ní vidět. Nicméně problém Peugeot vyřešil chytře, můžete si pořídit systém Surround Rear Vision. Ten disponuje místo zpětného zrcátka, které je v tomto případě ve voze k ničemu, malou kamerou.

Ta má možnost snímat záběry okolí vozu a promítat je na malý displej. Pokud například couváte z řady aut do hlavní silnice, snadno si přepnete pomocí čudlíku kameru na pravé zrcátko, které snímá provoz na silnici - odpadají situace, kdy se neustále budete vyklánět z okýnka a kontrolovat, zdali tam někdo jede nebo je volno a můžete začít couvat. Kamera také snímá zadní prostor, tudíž geniálně zastoupí právě běžné zpětné zrcátko. Nicméně při couvání nedoporučuji se úplně řídit červenou ryskou na obrazovce, neboť odhad vzdálenosti není zas tak úplně přesný.

Recenze Peugeot Partner 1.5 BlueHDI - interiér

V prostoru interiéru se mimo jiné nachází také asi "milion" odkládacích ploch a kapes. Ať už to jsou hluboké kapsy ve dveřích a nebo odkládací prostor nad hlavou posádky. Pokud si například sklopíte prostřední sedadlo, naskytne se prostor pro práci na počítači - tedy improvizovaný stolek. Stejně tak pod tímto sedákem se nachází další úložný prostor, který jde navíc i uzamknout. Ještě by to chtělo vlastní wi-fi připojení a bylo by to téměř dokonalé. Co myslíte?

Motor, spotřeba, jízda

Musím se přiznat, že když jsem si vůz objednávala na test, měla jsem nemalé obavy, jak se mi auto bude řídit. Nikdy předtím jsem totiž v takovém voze neseděla, natož ho řídila. Ale povím vám malé tajemství, jízda s touhle dodávkou je snad lepší jak řízení kdejakého osobáku. Pod kapotou se skrývá čtyřválcový vznětový motor o objemu 1.5 BlueHDI s výkonem 96 kW. Přestože jsem drandila prakticky celou dobu s prázdným nákladovým prostorem, nenechala jsem nic náhodě a vyzkoušela také zatížení vozu. Výsledek je takový, že ani náklad neubírá Partneru na záběru motoru a auto sviští v pohodě dál. Pro řazení se zde nachází šestistupňový manuál, jehož dráhy jsou krásně přesné. Člověk se tak s ovládáním vozu snadno sžije, až zapomene na fakt, že stále sedí v malé dodávce. 

Ženský test: Peugeot Partner 1.5 BlueHDI

Nutno podotknout, že nezatížený podvozek je tvrdý a nekomfortní. Není se ale čemu divit, když tu máme pracovní auto. A tak si budete muset prostě zvyknout, že si občas naklepete kosti v těle, jakmile přejedete přes nějakou menší či větší díru v silnici. Překvapilo mě ale, jak dokáže být auto mrštné. S ním jsem se na silnici opravdu nebála a do zatáček se vrhala s veškerou grácií. Dodávka má lehce přeposilované řízení a poloměr otáčení je také solidní, dá se s ní dobře manévrovat, za což ostatně z nemalé části může platforma, na které je auto postaveno. Náhon je klasicky na předek, ale v tomto výbavovém stupni se hned vedle řadící páky objevuje kouzelné otočné tlačítko systému Advice Grip Control, které pomáhá zdolat i terén v podobě například rozbahněné polňačky.

Velmi sympatická pro mne byla i spotřeba. Do této doby jsem si myslela, že užitkáče jezdí za mnohem vyšší hodnoty, a tak se nemusejí tolik vyplatit. Avšak Partner mě přesvědčil o opaku. Za týdenní jízdu, kdy jsem jezdila opravdu každý den s nákladem i bez, se mi spotřeba ustálila na krásné hodnotě 5,5 litru na 100 kilometrů. To v praxi znamená, že ujedete až 1 000 km na jednu nádrž. Vše se samozřejmě odvíjí od toho, jak moc šlapete na plyn. Pozitivní ale je, že zátěž v nákladovém prostoru nemá na spotřebu až tak významný vliv, a i kdyby, tak se stejně víc jak na 6,5 nemáte šanci dostat. Tohle auto nejenže je pracantem, ale dokáže ušetřit i drahocenné peníze při ježdění.

Ženský test: Peugeot Partner 1.5 BlueHDI

Závěr testu Partnera

Já jsem z vozu nadšená a dokonce si dokážu představit, že kdybych byla živnostník, využívala bych dodávku i klidně pro osobní účely. No uznejte sami, jednou za měsíc na velký nákup nebo odstěhovat nábytek, v takovém případě se jedno takové auto v rodině vyplatí mít.

Cena vozu je příjemná, neboť v základu zaplatíte za auto zhruba 350 tisíc (není od věci si pohlídat akční nabídky). Samozřejmě výbavu si můžete navolit dle svého a podle toho se také odvíjí konečná cena. Partner se tak stává zajímavou alternativou výběru malé dodávky mezi svými dalšími třemi kolegy na trhu. Potěší spotřebou, praktičností a jízdními vlastnostmi. Překousnout se musí jen přemíra tvrdých plastů a prakticky až udrncaný podvozek při jízdě bez zatížení, což je ale spíš vlastnost než negativum.

Zdroj médií: redakce, úvodní foto: Milan Veselý.

+

  • Moderní interiér
  • Velký nákladový prostor s inteligentními úchyty k ukotvení nákladu
  • Jízdní vlastnosti
  • Spotřeba

  • Tvrdé plasty
  • Pomalý infotainment
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články