Kategorie A2 je populární u mladých motorkářů. Od 18 let mohou s řidičákem na tuto skupinu jezdit na motorce s výkonem až 35 kW. K výběru mají z celé řady strojů.
Tipy na motorky kategorie A2 do 35 kW
Články na téma motocykly:
- Nejsilnější a nejrychlejší motorka na světě
- Prodej motorek: Je z čeho vybírat?
- Motorka do 35 kW: Jakou si pořídit? - právě čtete
- Dopravní nehoda motorkáře: Jak tomu předcházet?
- Navigace na motorku: Poradíme, jakou vybrat
- Motorka vs. auto – co je rychlejší?
- Motorky s automatickou převodovkou DCT
- Jak na prodej motorky? Máme pro vás praktický návod!
KTM Duke 390
Tenhle jednoválec je postavený tak, aby především bavil. Malá a útlá stavba dělá KTMku obratnou v zatáčkách, kde je velmi mrštná a hravá. Jednoválec má dostatek výkonu, ale potřebuje samozřejmě trochu točit. Přeci jen je jeho objem 373 cm3, takže se s ním musí jezdec naučit pracovat. Kdo je ale odkojený o stupeň menší kategorií, tedy A1 a motorkou do 125 cm3, pro toho to nebude nic nového. V současné době lze tuhle mašinu sehnat za 149 000 korun, což je vcelku přijatelná cena.
Honda CB500X
Japonský dvouválec je klasickou "velkou" motorkou, která se hodí i na nějaké delší tripy, klidně do zahraničí. Agregát je opravdový držák, což z CB500X dělá spolehlivého dělníka, který může sloužit i jako přibližovadlo do práce a na kratší vzdálenosti. Ostatně spotřeba se dá bez problémů udržet mezi třemi a čtyřmi litry. Výkonu a krouticího momentu má Honda v rámci kategorie A2 dostatečnou zásobu i pro jízdu ve dvou a s bagáží.
Yamaha YZF-R3
Tohle je spíš pro ty, kdo tíhnou k okruhům a sportovní jízdě. Točivý motor o objemu 321 cm3 krásně táhne, ale s ohledem na jeho objem je potřeba ho držet v pásmu nad 6 000 otáček. Zájemce ale samozřejmě nesmí čekat tak radikální pozici za řídítky a jízdní vlastnosti, jako u větších sester třístovky (R6 a R1). YZF-R3 je spíš takový vstup do světa okruhových strojů, ale zvládne zastat i roli běžné motorky na dojíždění do školy nebo delší výlety.
Také čtěte
Kawasaki W800
Absolutní klasika - vzduchem chlazený motor, kola s výpletem, pohodlné sedlo a vzpřímený posaz. W800 je spíš pro ty řidiče, kteří nemají sportovní choutky, ale ocení retro vzhled a opravdu spolehlivou techniku. Výrobce se tímto modelem odkazuje na původní Kawasaki W1, která vznikla v šedesátých letech. Unikátem je především motor s královskou hřídelí, což je v roce 2022 docela unikum. Případní zájemci ale musejí být připraveni si za pocit výjimečnosti připlatit. Za W800 dáte přes čtvrt milionu korun.
Zdroj médií: Depositphotos, KTM, Honda, Yamaha, Kawasaki.