Toyotě se v Česku daří. Za třicet let si cestu k japonské automobilce našlo mnoho lidí. Velkou část z počtu prodaných aut zabírají především osobní automobily.
Toyota prodala už 150 000 nových automobilů
V současné době je již registrováno 148 tisíc vozů Toyota. Tím se značka zapisuje na 11. místo v celkových prodejích na tuzemském trhu.
Přitom ze začátku byl přístup zákazníků ke značce spíše vlažný, než vážný. Chtělo to ale velkou píli a především čas, aby si automobilka našla cestu do srdcí motoristů. Pomohla tomu zejména mohutná prodejní ofenzíva v posledních čtyřech letech. Tím si Toyota zajistila čtvrtou příčku v nejprodávanějších vozech. Zajímavá je i otázka ojetin, která zaujímá jen nízký podíl v portfoliu značky. Toyota má tak velmi slušné průměrné stáří svých aut v Česku.
Pozvolný vstup na trh
Značka začala působit na půdě Československa v době normalizace. Auta šlo koupit pouze prostřednictvím Tuzexu nebo jako přednostní dodávku. Vážný import začal až po roce 1993. I tak se jednalo ale o velmi pozvolný proces, neboť za celý rok se prodalo asi jen 127 aut. O rok později to bylo už přes 1 tisíc. Nejvýznamnější se stal rok 2016, kdy prodeje překročily hranici 6 tisíc za rok. Pak už čísla ročně jen stoupala. Prodeje neovlivnila ani pandemie koronaviru.
Nic tak nenasvědčuje tomu, že by nadcházejí roky měly být prodělečné nebo by se snad mělo prodat méně aut. Realitu potvrzují slova generálního ředitele českého prodeje vozů Toyota a Lexus, Martina Pelešky, který uvedl, že značka v roce 2021 evidovala více než dvacet tisíc nových objednávek a za první dva měsíce letošního roku se blíží již k 6 000 nových smluv.
Zdroj médií: Toyota.