Moderní auta mají jednu nectnost – výrobci do nich rvou displeje zobrazující nejrůznější více či méně podstatné informace. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby vše bylo intuitivní, jednoduché a dalo se to nějak rozumně ovládat.
Infotainment Volva V90 Recharge je aktuálně asi ten nejlepší
Články na téma Volvo V90 Recharge:
- Volvo V90 Recharge cena
- Volvo V90 Recharge rozměry
- Volvo V90 Recharge spotřeba
- Test: Volvo V90 T8 Recharge
- Volvo V90 Recharge má nejlepší současný infotainment. Proč? - právě čtete
- Volvo a ekologie
Nemusíme chodit daleko. Jedna u nás velmi populární automobilka představila před lety docela solidní systém, který ale v praxi patří k těm spíš horším. Zamrzá, pomalu startuje a i přes několik updatů vlastně do dnes pořádně nefunguje. Pak tu máme hned několik případů, kdy se sice povedlo výrobci udělat velmi krásné rozhraní plné efektů, ale použitelnost není popravdě příliš dobrá. Řidič potřebuje, aby věci fungovaly, rychle a svižně, nemusí se dívat na oslňující efekty a animace, které okrádají oči o čas věnovaný vozovce.
Volvo infotainment system
Teď jak z toho ven, že? První variantou je ignorovat centrální displej a prostě zapomenout, že v autě něco takového člověk má. Jenže to se lehko řekne a hůř se to dělá, když přes to třeba regulujete klimošku nebo ovládáte multimédia, že? Velmi efektivním způsobem je, připojit mobilní telefon přes Android Auto nebo Apple CarPlay. Výsledkem je rozhraní graficky i funkčně podobné, na jaké je člověk zvyklý z mobilního telefonu. Navíc si lze stáhnout jakoukoliv navigaci, včetně té, kterou považuji již několik let za nejlepší – Mapy Google. Ale jsou tu i další bonusy, třeba Spotify, YouTube Music a nespočet aplikací třeba na podcasty...
Jde to i jinak
Nejen z výše uvedených důvodů tak často po vyzkoušení systému testovacího auta prostě připojím svůj telefon a nemusím nic dalšího řešit, na nic si zvykat a funguji, jak jsem zvyklý. Volvo bylo první auto, u kterého jsem mohl nechat iPhone v kapse. Proč to?
Ona totiž V90ka má lepší systém než můj mobil. Nekecám! Základem je totiž Android a celé auto je neustále online. Nad operačním systémem, na který je spousta lidí zvyklá ze svých telefonů je upravené grafické rozhraní, které má několik základních obrazovek. Je ale možné se přihlásit ke svému Google účtu (klidně k více profilům a přepínat mezi nimi), natáhnout si všechny kontakty a fungovat jako třeba na tabletu. Chcete si stahovat aplikace jako do telefonu? Máte to mít! Samozřejmě vás to nenechá za jízdy koukat na seriál na Netflixu, ale jinak je to do značné míry identické se smartphony.
Volvo z infotainmentu vytěžilo maximum
Největší vychytávka je ale navigace! Popravdě svůj telefon většinou připojuji proto, abych mohl na obrazovce infotainmentu přes Apple CarPlay mít již zmíněné Mapy Google a jezdit podle nich. Volvo je má samozřejmě integrované v systému, takže těží z aktuálních dat o dopravě. Jenže v tomhle šla automobilka ještě malinko dál a u V90 v plug-in hybridním provedení se jízda na energii z baterie řídí tím, kam člověk jede. Když tedy pojedu 30 kilometrů, spalovák se nezapne ani jednou. Pofrčím-li si to přes celou republiku, auto o tom ví a mimo města s klidem zapne spalovák, aby si baterii šetřilo do aglomerací. A třeba u takové XC40 Recharge, což je elektromobil, mi systém sám celou trasu naplánuje včetně toho, kdy, kde a jak dlouho budu dobíjet. A bere v potaz i fakt, že chci třeba nabíjet jenom v jedné síti, kde je to pro mě nejvýhodnější. A samozřejmě se navigační data promítají i na displej před řidičem. Takže na centrální obrazovce může probíhat něco úplně jiného, ale pořád člověk ví, kudy má jet.
Aktuálně nikdo nic lepšího nemá
Abychom to shrnuli, tak Volvo má v současné době dle mého názoru nejlepší systém infotainmentu. A to zcela bezkonkurenčně. Využívá všech vychytávek, které Android umožňuje a jde ještě o kousek dál a přidává něco navíc. Přesně takto jsem si s prvními pokusy automobilek jakési operační systémy v autech představoval, že by to jednou mohlo vypadat. Trvalo to, ale dočkal jsem se.
Zdroj médií: Jakub Mokříš, Volvo.