Jedničková Škoda Fabia ukázala, že skromnější vůz pro rodinu udělat v Mladé Boleslavi umí. Druhá generace byla přijata lehce rozpačitě, protože škodovka se po stránce designu ještě tak trochu hledala. Jak ale ukázal čas, tak fabie vyrobené v letech 2007-2015 jsou držáky a perspektivní ojetiny.
Vybíráme ojetinu – Škoda Fabia 2. generace 2007-2015 (1. díl)
Články na téma Škoda Fabia:
- Vybíráme ojetinu – Škoda Fabia 1. generace 1999-2007 (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Škoda Fabia 1. generace (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Fabia 1. generace (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Fabia 2. generace 2007-2015 (1. díl) - právě čtete
- Vybíráme ojetinu – Škoda Fabia 2. generace (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Fabia 2. generace (3. díl) – naftové motory
- Škoda Fabia II Combi - rozměry
- Škoda Fabia II Combi - konkurence
- Test ojetiny: Škoda Fabia II Combi - schopná ojetina pro nenáročné
- Vybíráme ojetinu - Škoda Fabia 3. generace (2014 - 2022)
- Vybíráme ojetinu - Škoda Fabia 3. generace – motory
Abychom to nějak uvedli, tak největší problém byl design při odhalení na autosalonu v Ženevě. Dnes už jsme na to zvyklí, protože jich na silnicích vídáme stovky, ale tehdy prostě budila podoba lidové škodovky dost vášně. Někomu připadala nevyvážená, jinému od pohledu levná, všichni se ale vesměs shodovali na tom, že to tak nějak není ono. Český člověk je ale zvyklý koukat na užitnou hodnotu spíš než na tu estetickou, takže to nějak překousl.
Inzeráty ojetých Fabií 2. generace
Trochu problematické byly rozměry, respektive prostorové řešení vozidla. Subtilní design totiž fabii zeštíhlil. Jenže ona i ve skutečnosti byla nataženější, než předchůdkyně. Na šířku jí konstruktéři ukousli čtyři milimetry, na délku jich 22 přidali a celkovému dojmu nepomohlo ani zvýšení o 47 milimetrů. Z některých úhlů tak vypadala fábka všelijak, ale rozhodně ne dynamicky. V interiéru je skutečně poznat, že i na tehdejší poměry to bylo lehce stísněné auto v oblasti loktů a ramen, na druhou stranu přibylo místa vzadu. Obecně to byl v oblasti komfortu skok dopředu. Podvozek byl lépe naladěný a za příplatek šla objednat i verze s automatickou klimatizací Climatronic.
Když se zaměříme na slabá místa a věci, které je dobré si při výběru ojetiny ohlídat, dojdeme spíše k drobnostem. Ten hlavní problém, který měla jednička, byl vyřešen. Jednalo se o korozi v oblasti předního blatníku a prahu. Druhá generace už tímto netrpí a korozi odolává velmi statečně. Škoda Fabia 2 dostala v roce 2010 facelift, který se projevil zejména na nabídce motorů. Musely všechny splňovat normu Euro 5. A pro všechny, kdo nadávali na to, jak jedničkovým fabiím rády praskaly žárovky ve světlech – dvojka to už má vyřešené.
Tipy pro výběr ojetiny Škoda Fabia 2 (2007-2015):
- Koroze už naštěstí netrápí karoserii, horší je to s výfukem. Ten moc odolný není, takže si vytipovanou ojetinu nechte zvednout a podívejte se, jak je na tom. Výměna není nijak extrémně drahá, díl vychází na 5-10 tisíc korun v závislosti na motorizaci.
- Pružiny – další slabina, kterou trpí hlavně kusy před faceliftem. Prostě rády praskají a korodují ochotněji než pružiny tehdejších konkurentů.
- Auta po obchoďácích - velmi často pořizovaly dvojkové fabie firmy pro své zaměstnance. Takovým autům je lepší se vyhnout a koupit od soukromníka. Kdo chtěl tenkrát dělat parádu, sáhl po příplatkové možnosti dvoubarevného lakování. Firmy to však nedělaly nikdy, jakmile tehdy uvidíte třeba kombinaci černá střecha - červená karoserie, je to s 99% pravděpodobností auto po soukromé osobě. Jestli doufáte, že třeba v bazaru vám historii prozradí velký techničák, tak jste na omylu. Prodejci úmyslně historii mažou tím, že ho „ztratí“ a nechají si vystavit nový, čistý.
Zdroj médií: Depositphotos.