U rodin, jednotlivců, seniorů, ale třeba i pojišťováků, je Škoda Fabia velmi oblíbeným vozem. Jaký olej do ní lít?
Výměna oleje Škoda Fabia
Články na téma výměna oleje v modelu vozu:
- Výměna oleje Fabia - právě čtete
- Výměna oleje Škoda Octavia 3. generace
- Výměna oleje Škoda Octavia 2. generace
- Výměna oleje Ford Focus
Škoda Fabia první generace
Benzinové motory
U jedničkové fábky připouští výrobce tři specifikace pro zážehové jednotky. Konkrétně lze použít oleje splňující alespoň jednu z následujících specifikací: VW 501 01, VW 502 00 a VW 504 00.
Naftové motory
Tady opravdu pozor. Hodně řidičů žije v omylu, že se pod kapotu první Škody Fabie podívala i legendární motorizace 1.9 TDI s rotačkou. Není tomu tak! Jediný motor s rotačkou, který se do auta dával, byl 1.9 SDI, který je sice dost letargický, ale naprosto k neutahání. Verze 1.4 TDI a 1.9 TDI měly vždy u Fabie sdružené vstřikovače PD (Pumpe-Düse). To znamená, že každý válec má svůj vlastní vstřikovač opatřený malým, ale dost výkonným čerpadlem. To žene malá vačka a u té je extrémně důležité, aby byla dostatečně mazána. Běžný olej se na vačce nemusí udržet, pak to jde kov na kov a je jen otázka času, než bude nutné vstřikovače vyměnit. Koncern na tohle ale myslel a udělal speciálně aditivovaný olej specifikace VW 505 01. Ten je nutné lít do každého motoru s PD systémem, aby byla vačka chráněna.
Pro přehlednost shrnutí předepsaných maziv pro naftové motory, které se montovaly do Fabie první generace:
1,9 SDI - VW 505 00, VW 507 00
1,9 TDI - VW 505 01
1,4 TDI - VW 505 01
Škoda Fabia druhé a třetí generace
Dvojka i trojka opět přinesla skvělé motory, ačkoliv tedy jak které. I zde samozřejmě Škoda předepisuje maziva dle své koncernové normy. Nicméně už je to malinko jednodušší - všechny benzínové si pochutnají na oleji specifikace VW 502 00. Naftové agregáty zase chtějí VW 507 00. Do experimentování bychom se ani tady nepouštěli a ideální bude skutečně hledat oleje, které příslušnou normu splňují.