V naší nabídce aditiv do nafty naleznete 67 produktů. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, parametrů, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.
Nejnovější aditiva do nafty
Motul Diesel system clean 300 ml
Aditivum K2 DIESEL 50 ml - čistič trysek T312
K2 Diesel Dictum 500ml - čistič trysek W325
Autoprofi Bezpopelnatý diesel aditiv 250ml s dávkovačem
K2 Diesel Dictum set 500 ml
Aditivum K2 DFA-39 1 l - přípravek proti zamrzání nafty T301
Aditivum K2 DFA-39 500 ml - přípravek proti zamrzání nafty T300
VIF Super Diesel Aditiv letní 500 ml
VIF Super Diesel Aditiv letní 5 l - koncentrát 1:1000
Zimní Super Diesel Aditiv - 125ml /VIF/
BlueChem Diesel System Super Clean 375 ml
Diesel aditiv VIF letní 5 litrů VF004
VIF Super Diesel Aditiv letní 125 ml
VIF Super Diesel Aditiv zimní 25 l - koncentrát 1:1000
VIF Super Diesel Aditiv zimní 5 l - koncentrát 1:1000
VIF Super Diesel Aditiv zimní 500 ml
VIF Super Diesel Aditiv zimní 125 ml
K2 DIESEL GO! 250 ml
Příměs do motorové nafty sada pro dodatečné plnění Ford 5 l
Letní Super Diesel Aditiv - 500ml /VIF/
Autoprofi Super čistič dieselového systému 1000 ml
Diesel aditiv VIF zimní 10 litrů VIF0311
Nákupní rádce aditiv do nafty
Rychlé odkazy na nabídku aditiv do nafty
Nejoblíbenější aditiva do nafty
Aditiva do nafty podle objemu
Aditiva do nafty podle sezóny
Funkce aditiv do nafty
Díky využití aditiv se zvyšuje cetanové číslo nafty. Tím se zdokonaluje její spalování a zlepšují se i další vlastnosti. Kromě zvýšení výkonnosti motoru můžete pravidelným přidáváním aditiv do nádrže také snížit spotřebu paliva a zlepšit filtrovatelnost nafty.
Kromě vyššího výkonu přispějí aditiva i k prodloužení životnosti motoru a celé palivové soustavy. To je zajištěno lepším čištěním trysek, promazáváním pohyblivých částí motoru a prevencí korodování celého palivového ústrojí. Při využívání nafty s bio složkou aditivum navíc ochrání motor před usazováním částic a potlačí její pěnivost.
Biosložky v naftě
V současné době je do nafty přidáváno určité procento složek z obnovitelných zdrojů neboli biosložek. To způsobuje vytváření většího množství usazenin v palivové soustavě, které mohou zhoršovat výkon motoru a v horším případě vést i k jeho poškození. Z toho důvodu je třeba využívat aditiva, která tyto usazeniny rozpouštějí a odstraňují pryč z motoru.
Výběr aditiv do nafty
Výběr aditiv do nafty by se měl řídit především konkrétním ročním obdobím. V létě je třeba využívat jiná aditiva než v zimě. V opačném případě by jejich přidání nepřinášelo žádané výsledky nebo by dokonce vedlo k omezení některých funkcí motoru.
Letní aditiva do nafty
Úkolem letních aditiv do nafty je především zvyšování výkonnosti motoru. Toho je možné dosáhnout zvýšením jejího cetanového čísla. Zároveň tato aditiva promazávají a čistí motor a celou palivovou soustavu.
Letní aditiva je vhodné do motoru přidávat od dubna do října.
Zimní aditiva do nafty
Mezi funkce zimních aditiv patří v první řadě zlepšení filtrovatelnosti paliva. Toho je možné dosáhnout díky přimísení depresantů, které předcházejí tuhnutí a srážení paliva. Pokud by k zatuhnutí nafty došlo, mohlo by v extrémním případě způsobit i nefunkčnost celého motoru a nutnost opravy v odborném servisu.
Nafta je, kvůli svému složení, při poklesu teploty k tuhnutí velmi náchylná. Proto je v průběhu roku k dostání několik jejích variant. Třída B, která je určena pro použití v teplotách nad hranicí 0 °C, je prodávaná převážně v letním období. Na čerpacích stanicích ji dostanete od 1. dubna do 30. září. Nafta třídy D a F je podstatně odolnější vůči poklesu teplot. Tuhne v -10 °C, respektive v -20 °C. Nejextrémnější variantou je pak nafta arktická, která vám bude bez problémů sloužit až do teploty -32 °C. Ta je k dostání převážně v horských oblastech.
Pokud byste zjistili, že nafta, kterou máte v nádrži není určena pro aktuální venkovní teploty (jedná se především o ty nižší) nebo máte v nádrži směs dvou typů, měli byste do paliva přimíchat vhodné aditivum, které vám pomůže předejít případným problémům.
Dávkování aditiv do nafty
Aditiva do nafty můžete přilévat buď pravidelně při každém tankování nebo jednorázově. Při přilévání obou druhů aditiv byste se nicméně měli řídit pokyny výrobce. Ať už se jedná o období, pro které je aditivum určené nebo podíl, který by mělo v palivu tvořit. Pokud byste přilili do nádrže menší množství aditiva, nemuseli byste dosáhnout požadovaných účinků. V případě, že byste ho naopak přidali více než je doporučená dávka, nebyl by výkon lepší než při doporučeném dávkování a vy byste přípravkem zbytečně plýtvali. Pokud byste dávkování překročili mnohonásobně, mohlo by dojít i k ucpání motoru.
V každém případě byste měli aditivum do nádrže přidávat před čerpáním paliva. Tím zajistíte, že se aditivum rovnoměrně promíchá s celým obsahem nádrže a bude tak dosahovat nejlepších výsledků.
Přidávání aditiv do prémiových paliv
Aditiva jsou určena hlavně pro použití v běžných druzích nafty. Ty v základu obsahují jen malé procento prospěšných příměsí. Pokud přidáte aditivum do obyčejné nafty, podpoříte výkonnost motoru, přispějete k odstranění usazenin a ochráníte ho před přílišným stárnutím nebo opotřebením.
Naproti tomu prémiová paliva již aditiva obsahují. Pokud se tedy rozhodnete přidávat aditiva i do tohoto typu paliva, nebude to mít na výkon motoru tak velký vliv. Nicméně použitím kvalitních aditiv vozu ani tak neuškodíte.
Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků
Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.
Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.