Toyota Corolla
Špičkový vůz nižší střední třídy od japonské automobilky Toyota. Vyráběn je od roku 1966 a nahradil model Toyota Publica. Corolla byla nejdříve prodávána jako zadokolka, později jako předokolka. Její největší konkurent byl Nissan Sunny. Jedná se o nejprodávanější vůz na světě již 15 let.
Může se hodit zájemcům nebo majitelům vozů Toyota Corolla
Verze vozu Toyota Corolla v datech
Níže naleznete přehled jednotlivých generací vozu Toyota Corolla a roky, ve kterých se vyráběly.
12. generace (E210; 2018)
- Nabízeny 3 verze karoserie – Hatchback, kombi a sedan.
- Odprezentován hatchback model nosící název Corolla Sport na výstavě v Ženevě.
- O pár měsíců později představeno kombi s názvem Corolla Touring Sports v Paříži.
- Nejprodávanější sedan dvanácté generace je nazýván Corolla Altis.
- Toyota Corolla je již 15 let nejprodávanější vůz na světě a dvanáctá generace úspěšně navazuje na úspěch předchozích generací.
11. generace (E160, E170, E180; 2012)
- Díky jedenácté generaci vznikly modely Corolla Axio a Corolla Fielder.
- Později byly vytvořeny hybridní verze.
10. generace (E140, E150; 2006)
- Model E140 představoval sedan, model E150 MVP.
- Hatchback byl nahrazen typem Auris.
9. generace (E120, 130; 2000)
- Poslední výroba a dodávka automobilů s názvem Corolla hatchback.
8. generace (E110; 1995)
- Vozy osmé generace měly odlišný vzhled pro americký a evropský trh a zásadně ovlivnily dějiny motosportu.
7. generace (E100; 1991)
- Generace představila automobily s oblou aerodynamickou karoserii.
6. generace (E90; 1987)
- Výroba automobilů po "ekonomické bublině".
- Auta byla navržena s pohonem předních nebo všech kol.
- Šestá generace měla enormní výběr motorů pro jednotlivé trhy.
- Zlepšení kvality výrobních materiálů, včetně interiérového i exteriérového designu.
- Vozy byly dodávány i do Austrálie.
- Šestá generace se stala mimořádně populární a do roku 1990 dosáhla v Japonsku ročního prodeje přes 300 000 vozů.
5. generace (E80; 1983)
- V letech 1983 – 1987 vznikla inovace v podobě vznětových motorů.
- Roku 1985 proveden facelift a vozy se začaly prodávat v USA.
4. generace (E70; 1979)
- Automobily vyráběné od roku 1979, které se podobaly verzím Sprinter.
3. generace (E30, E40, E50, E60; 1974)
- Třetí generace se vyznačovala novou karosářskou verzí liftback.
- V roce 1976 proběhl facelift.
2. generace (E20; 1970)
- Odlišný byl kompletní vzhled vozu.
- Příchod druhé generace představoval další zvýšení výkonu oproti originálu.
- Automobilka představovala dva i čtyři dveřní modely.
- Druhá generace poskytovala prostornější interiér, ale největší pozornost si získala díky velkému vývoji jízdních vlastností.
- Toyota nabízela 1,4 a 1,6 litrové motory.
- Vznikaly sportovní vozy Sprinter (později Sprinter Trueno).
1. generace (E10; 1966)
- K pohonu automobilů sloužil motor o objemu 1077 cm³, později motor o objemu 1166 cm³.
Další zajímavosti o Toyota Corolla
- Název Corolla znamená „koruna květin“ a byl vybrán s nadějí na kvetoucí automobil.
- Prodat prvních 10 milionů Coroll trvalo Toyotě pouhých 16 let a 4 měsíce.
- Corolla dosáhla Guinnessova světového rekordu v letech 1985-86 dvaceti čtyř po sobě jdoucích vítězství v australském šampionátu Touring Car Championship.
- V roce 1994 předstihla Corolla produkční rekord modelu Volkswagen Beetle.
Rozměry Toyota Corolla - detaily
Varianta | hatchback | sedan | Touring Sports |
---|---|---|---|
Délka | 4 370 mm | 4 630 mm | 4 650 mm |
Šířka | 1 790 mm | 1 780 mm | 1 790 mm |
Výška | 1 435 mm | 1 435 mm | 1 435 mm |
Rozvor | 2 640 mm | 2 700 mm | 2 700 mm |
Objem kufru | 313 l | 471 l | 581 l |
Objem kufru (sklopené sedačky) |
1 004 l | - | 1 591 l |
Fotografie automobilu Toyota Corolla - zdroj Toyota
Nejnovější vozidla Toyota Corolla v nabídce
Toyota Corolla kombi 1.8 hybrid manuál
Kombi, 5 dv., stříbrná, manuální př.
Toyota Corolla 2.0 D4D manuál
5 dv., stříbrná, manuální př.
Toyota Corolla 1.8 automat
Najeto 23 500 km, 5 dv., automatická př.
Toyota Corolla 1.8. hybrid automat
Najeto 49 862 km, 5 dv., světle modrá, automatická př.
Nejnovější články o voze Toyota Corolla
Jak funguje hybrid od Toyoty na dlouhých trasách
Sešly se nám v redakci dva zajímavé úkoly – cesta na Slovensko a hybridní Toyota Corolla Cross. To jsou ideální podmínky na test…
Test: Toyota Corolla Cross – nevyniká, přesto exceluje
Toyota Corolla Cross není jen vykradač známého jména v oblečku moderního SUV. Je to ve všech směrech dotažený stroj, u kterého j…
Toyota Corolla Cross – spotřeba
Jednou z předností Toyoty Corolly Cross s hybridním pohonem je spotřeba. Důkladně jsme ji otestovali cestou na Slovensko.
Toyota Corolla Cross – rozměry
Toyota Corolla Cross vyplňuje mezeru v portfoliu japonské značky a útočí na přední příčky v kategorii kompaktních SUV. Mezi její…