Toyota Corolla Cross vyplňuje mezeru v portfoliu japonské značky a útočí na přední příčky v kategorii kompaktních SUV. Mezi její přednosti patří především dotažené hybridní ústrojí a dobré jízdní vlastnosti. Oproti etalonu třídy v podobě Škody Karoq ale lehce ztrácí vnitřním prostorem. Proto si rozměry obou vozů porovnáme.
Rozměry vozu Toyota Corolla Cross
Články na téma Toyota Corolla Cross:
Toyota Corolla Cross rozměry
- délka: 4 460 mm
- šířka: 1 825 mm
- výška: 1 620 mm
- rozvor: 2 640 mm
- rozchod předních kol: 1 560 / 1 570* mm
- rozchod zadních kol: 1 560 / 1 570* mm
- přední převis: 955 mm
- zadní převis: 865 mm
- zavazadlový prostor: 390 - 475 l (v závislosti na pohonu)
- pohotovostní hmotnost: 1 380 - 1 550 kg
- maximální zatížení nebrzděného přívěsu: 750 kg
- maximální zatížení brzděného přívěsu: 750 kg
* 17" kola
Porovnání Toyota Corolla Cross vs. Škoda Karoq
Jak již bylo řečeno v úvodu, SUV od Toyoty na konkurenty mírně ztrácí svými vnitřními rozměry. Za nás jsou stále dostačující, ale konkurence jednoduše dokáže nabídnout více místa – zvláště pak pokud se jedná o Škodu Karoq. Škodovka je přitom o nezanedbatelných 7 centimetrů kratší. Rozvor však mají oba konkurenti téměř totožný. Představu o tom, proč Karoq nabízí více vnitřního prostoru, nám možná lépe prozradí šířka obou vozů – ta hraje o 1,5 centimetrů ve prospěch tuzemské značky. Kde ale Corolla v porovnání s Karoqem svou délkou plýtvá, je přední převis, který je o 8 centimetrů delší. Naopak zadní převis má Toyota o centimetr kratší.
Díky šetrnému zacházení s vnějšími rozměry se pak Karoq může chlubit větším prostorem na zadních sedačkách, a především větším kufrem – ten u všech verzí překonává hranici 500 litrů. To Corolla Cross se v závislosti na verzi podívá maximálně 25 litrů pod tuto hranici. Vnitřní prostor je tradiční doménou škodovek a nejinak tomu tedy je i u jejich kompaktního SUV. Přesto však vnitřní rozměry Toyoty Corolly Cross nepovažujeme za úplný propadák a lidem, kteří si nepotrpí na zbytečné převážení vzduchu, výborně poslouží.
Přítomnost hybridní techniky se nikterak neprojevila na pohotovostní hmotnosti Corolly Cross, která je přibližně srovnatelná se zážehovými verzemi Karoqu, v některých případech je Toyota i lehčí. Nevýhoda jinak skvělého hybridního pohonu se však podepsala na hmotnosti, kterou japonské SUV utáhne. Maximálně za ní totiž zapřáhnete přívěs brzděný i nebrzděný o hmotnosti 750 kilogramů. To Karoq hravě překonává, když s nejsilnějším benzínem utáhne až 1 900 kilogramů. Opět se tedy potvrzuje, že si jdou Japonci svou vlastní cestou a evropské zákazníky se snaží zaujmou jinak než čísly.
Zdroj médií: Radim Krejčík, Toyota.