Moderní auta mají řadu asistentů, kteří pomáhají v existenci na pozemní komunikaci. Některé jsou sice otravné, a tak je většinou vypínáme, ale jiné mohou v mnoha situacích zachránit zadek. Auto hold je zrovna jedním z nich.
Auto hold - co znamená tato funkce a proč ji používat
Články na téma vysvětlení pojmů:
- Co je pohon 4x4 a jaké jsou druhy a označení
- Co je to systém auto hold - právě čtete
- Co je neodpružená hmotnost auta
- Co je poloosa u auta
- Vybržďování - co to je a proč k němu dochází
- Je lepší přímý nebo nepřímý vstřik?
- Dvouhmotový setrvačník - projevy závady
- Co je krouticí moment motoru
- Nízkotlaké přeplňování aneb měl Saab pravdu?
- Základy mechaniky řízení: záklon a závlek rejdového čepu
- Základy mechaniky řízení: odklon kola a čepu řízení
- Stabilizátory a jejich úloha v autech
- Řízení auta – jak převést pohyb volantem na kola
- Problémy přímého vstřikování paliva
- Hnací hřídel – co to je?
- Neodpružená hmotnost – opravdu chcete velká kola?
- Funkce Auto Hold – co to je?
Co znamená Auto Hold
Praktickou řečí se jedná o systém, který pomáhá při rozjezdu do kopce. Průkopníkem tohoto asistentu se stal Volkswagen a následně značky, které spadají do jeho koncernu. Až po čase se začaly přidávat další a další automobilky.
Ale nemyslete si, že funkce slouží právě jen pro rozjezdy do kopců, kdy má řada z nás problémy, s tím aby auto necuklo při rozjezdu dozadu. Může pomoci se rozjet i v ne zrovna optimálních terénních podmínkách a někdy se hodí jej aktivovat i na sněhu. Ačkoli jeho primární úloha je na ty zrádné kopce.
Kde ho najdu a jak ho zapnu
Prakticky ho máte přímo u nosu. Nejčastějším a tedy i obvyklým místem, kde se tlačítko nachází, je prostor u elektronické brzdy. Je to logické, že právě tam. Ale u některých modelů staršího typu nebo značek se může nacházet vedle tlačítek, mezi kterými můžete vypínat pověstný Start/Stop systém.
Ale z našich zkušeností jsme se s funkcí setkali vždy právě u té elektronické brzdy. Tlačítko je označeno stejným názvem. Stačí tedy jen stisknout a máte vystaráno. Většinou se u něj rozsvítí barevná dioda a v přístrojovém štítu se zobrazí písmeno A (obvykle).
Jak to celé funguje
Jestliže jste úspěšně nalezli to správné tlačítko, nezbývá než funkci vyzkoušet v ostrém provozu. Auto hold v tomto případě pracuje autonomně, stačí tedy zastavit a zmáčknout jej. Auto se podrží v klidu, i když nedržíte brzdový pedál. Součástí kouzelného tlačítka je i zároveň plynulý rozjezd, to znamená, že na 99 % byste se měli vždy rozjezd aniž by vám auto "chcíplo". A vy jste museli začít zbytečně zmatkovat. Pak už jen stačí polechtat plynový pedál pro rozjezd a následně se vůz rozjede, aniž byste museli složitě čachrovat s nohama.
Pro příklad si vezmeme Renault, kde Auto Hold aktivujeme stisknutím příslušného tlačítka. Rozsvítí se dioda. Od té doby je je funkce aktivní, dokud ji sami opětovným stisknutím (a zároveň stisknutím brzdového penálu) nedeaktivujete. Může se deaktivovat ale i tím, že si uvolníte pás nebo aktivujete parkovací brzdu. Potvrzením, že je funkce vypnuta, je i zhasnutá dioda.