Investiční auto nemusí nutně stát stovky tisíc korun. Někdy můžete pořídit uloženku za jednu výplatu. Třeba taková Škoda Felicia může mít jednou velkou cenu, přitom je to pořád ještě velmi dostupný vůz.
Auto jako investice – Škoda Felicia poroste na hodnotě
Články na téma investiční auta:
- Investice do auta aneb Auto jako investice
- Škoda Felicia jako investiční auto - právě čtete
- Pistáciová Fabie – proč je z ní takový fenomén?
- Auto jako investice
Škoda Felicia a její stručná historie
Felicia, tedy ta vyráběná od roku 1994 do roku 2001, byla prvním vozem Škody, u kterého se projevil vliv koncernu VW. Koncepčně auto vycházelo ze Škody Favorit, nicméně na tehdejší dobu bylo vcelku moderní. S vývojem už pomáhala výpočetní technika a bezpečnost posunulo ABS. Na relativně malém půdorysu se povedlo udělat vůz, který uspokojil i rodiny a kufr s objemem 447 litrů u varianty kombi tehdy stačil všem. V roce 2001 přišla norma Euro 3 a pro felicie to znamenalo konec výroby. Upravovat stávající pohonné jednotky nebo pokoušet se v té době už docela zastaralého auta zastavět nové, se nevyplatilo. Navíc už tehdy byla na trhu Škoda Fabia a Škoda Octavia…
Škoda Felicia – je to dobrá investice?
Dnes můžeme v inzerci vidět za nejvyšší ceny Škodu Felicii Fun, což je velmi ceněný model, který v době svého vzniku vlastně ani nedával moc smysl. Představa rozjuchaných mladých lidí, kteří si to funkou přifrčí na Lipno je přinejmenším trochu zvláštní. Zajímavé však jsou zcela běžné modely, disponující nejčastěji motory 1.3 MPI, méně často 1.6 MPI, ba dokonce i 1.9 diesel. A právě ty se dají sehnat za skutečně velmi solidní ceny, obvykle kolem 20 až 40 tisíc korun.
Nabídka ojetých vozů Škoda Felicia
Že Škoda Felicia začíná trochu kopírovat vývoj cen ojetin Škody Favorit, je více než patrné. Vybydlené kusy vám dají majitelé skoro za odvoz, zachovalejší ojetiny stojí třeba 50 tisíc korun, za hodně opečovávané kousky dáte přes 70. Vzácné a poměrně unikátní modely, například některé dovozy ze zahraničí, které měly „panoramatickou střechu“ Blue Sky (takových bylo vyrobeno jen 369) se neprodávají pod sto tisíc, částky se přibližují spíš dvěma stům tisícům korun. My bychom klidně brali nějakou z těch levnějších, bez zásadních závad, pokud by investice nevyšla, tak neriskujete zase tak moc a pro všechny případy máte doma jednoduché auto, které má snadno opravitelnou a spolehlivou techniku, navíc díly na něj jsou stále dostupné.
Před koupí
A na co si tedy u ojeté Škody Felicie dát pozor? Do roku 1998 dost korodovaly, po faceliftu už to bylo o něco lepší, ale i tak se podívejte pořádně na stav prahů a hlavně pátých dveří, které postupem času shnily skoro všem. Úplně první modernizace však přišla v roce 1996, kdy základní motor 1.3 MPI dostal vícebodové vstřikování, jiné vačky a v témže roce se pod kapotu dostaly i jednotky 1.6 MPI a 1.9 D. Ty byly však docela těžké, měkká karoserie s tím měla problémy, takže bylo nutné ji vyztužit příčným stabilizátorem. Nejstarší kusy tedy jezdí nejhůř, a to jak co do výkonu, tak i co se týče jízdních vlastností. V zachovalém stavu však budou nejcennější.
Po koupi bychom co nejdříve začali s opravami případných nedostatků. Z náhradních dílů si můžete pořád ještě dost vybírat, ale pokud si vzpomenete třeba za deset let, že byste konečně chtěli felicii dát do parádního stavu, výběr může být o dost menší.
Zdroj médií: Škoda.