Dolít správně aditivum do nádrže může být občas nadlidský úkol. Nezřídka kdy se stane, že se člověk polije.
Dolití aditiva – Jak na to
Články na téma aditiva:
- Podle čeho koupit aditivum do převodovky?
- Dávkování aditiv
- Aditivum do paliva – Jak doplnit - právě čtete
- Co jsou aditiva a jak fungují?
- Jaké aditivum do paliva je nejlepší?
- Aditivace paliv – úvod do problematiky
- Aditiva v palivech
Jak dostat přísadu do nádrže, je velmi diskutované téma na mnoha fórech. Motoristé si tak roky radí, jak nejlépe aditivum dostat dovnitř auta.
Některá aditiva jsou řešena chytře, a tak nehrozí, že by se jedna taková nehoda stala a obsah skončil všude jinde, jen ne v nádrži. Jiná už mají trochu problém, protože způsob nalití není úplně praktický - tedy přímo z plechovky. Často tak motoristé musí sáhnout po věcech, které se jim válí doma, aby si práci usnadnili. Je trošku zarážející, že po tolika letech, co se aditiva vyrábí, se balení ještě tolik nepřizpůsobilo k lepší aplikaci.
Také čtěte
Důležité pro nalévání aditiva je otevření záklopky do nádrže. Což nejde úplně snadno, když u aditiva není žádné nalejvátko, které by záklopku "prorazilo". Někteří motoristé to řeší šroubovákem, jiní si zase pomáhají pistolí na stojanu. Ideálním řešením se jeví také použití injekční stříkačky, která rovněž může plnit funkci měrky.
Motoristé často zkouší způsob na víčko, jenže tímto způsobem tekutina protéká velmi pomalu a hrozí, že nedoteče kam má, zejména v případech, kdy záklopka má dobrou těsnost. Tato varianta může být rovněž hodně zdlouhavá a brzy vás možná přestane bavit.
Z logiky věci se jeví jako vhodná varianta použití trychtýře (v některých případech ho naleznete i v autě , většinou u rezervy), který se strčí do nádrže a můžete zvesela plnit aditivem. Ne vždy a u všech typů nádrží je to ale možné. Vhodnou variantou mohou být i jednorázová balení, která se ale z hlediska ekonomického (a ekologického) zrovna moc nevyplatí.