🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Elektromobilem k moři: Kolik času zabere nabíjení?

20. 7. 2024 3 min. čtení diskuze (8) Elektromobilita Rádce motoristy Nabíjení elektrických aut Cestování elektromobilem

Každý rok se řeší to samé, tedy to, že někdo jede k moři oktávkou prakticky na jeden zátah a majitelé elektromobilů pak jedou s několika přestávkami na nabíjení. Jaký bude rozdíl v čase jízdy?

Elektromobilem k moři: Kolik času zabere nabíjení?

Elektromobily jsou strašně fajn auta, ale jak ukázala naše letošní, ale i loňská zkušenost, ukázaly, že jet s nimi delší trasu není úplně pohoda, pokud necháte plánování na autě samotném. Mazáci používají aplikaci ABRP, která umí cestu naplánovat poměrně dobře a dopředu spočítá, kde a jak dlouho bude potřeba auto nabíjet. Pakje samozřejmě ještě potřeba, aby fungovaly všechny nabíječky a šly aktivovat, což popravdě bývá největší kámen úrazu. Ze čtyř cest se nám vlastně jenom jednou stalo, že by všechna nabíjení proběhla bez problémů.

Se spalovákem je to přeci jen snazší

Řidiči se spalováky mají situaci o něco jednodušší. Dají cíl do navigace, vyjedou a jakmile vidí, že v nádrži už není moc paliva, zastaví na nějaké čerpačce, dotankují a zase jedou. Zásadní rozdíl je z našeho pohledu v tom, že se spalovákem si uděláte přestávku, když si ji chcete udělat vy, s elektromobilem stojíte navíc i tehdy, kdy to potřebuje auto. Každopádně každý ať si jezdí, čím uzná za vhodné.

Abychom se mohli podívat na to, jak dlouhou dobu nám cesta zabere, použijeme ABRP, tedy web abetterrouteplanner.com. Ten ukazuje, kdy a jak dlouho se bude nabíjet, tedy při ideálním scénáři, kdy vše perfektně funguje. Když čas nabíjení odečteme, dostaneme čistý čas jízdy, tedy to, co bychom jeli se spalovákem, plus započítáme realisticky čas potřebný pro tankování paliva. Neřešíme nějaké zastávky na oběd, toaletu a podobně. To je do značné míry individuální záležitost a při jízdě elektromobilem se to dá spojit s nabíjením.

Vyjíždět budeme vždy s natankovaným/nabitým autem. Díky GPS lokátoru a několika záznamům, které jsme si dohledali, víme zhruba dobu, kterou nám zabere tankování paliva (50l nádrž Škody Superb 2.0 TDI). V průměru je to asi 11 minut, a to i letos v létě o prázdninách, kdy by měly být čerpačky nejvíce vytížené. Budeme tedy počítat s tímto časem stráveným na čerpací stanici.

Superb vs. Enyaq

Srovnávat budeme dvě auta od škodovky, a to zmíněnou Škodu Superb 2.0 TDI se spotřebou 6,5 litrů nafty na sto kilometrů a pak Škodu Enyaq 85, která by měla mít dojezd přes 500 kilometrů dle WLTP.

Praha – Dubrovník (1295 kilometrů)

Elektromobil Škoda Enyaq 85:

  • Doba cesty celkem 13 hodin 50 minut.
  • Doba jízdy 11 hodin 45 minut.
  • Doba nabíjení 1 hodina 44 minut (čtyři nabíjení).

Spalovák Škoda Superb 2.0 TDI:

  • Doba cesty celkem 12 hodin 7 minut.
  • Doba jízdy 11 hodin 45 minut.
  • Doba tankování paliva 22 minut (dvě tankování).

Chcete mít náklady na cestu do Chorvatska pod kontrolou? Využijte naši online kalkulačku

Praha – Pula

Elektromobil Škoda Enyaq 85:

  • Doba cesty celkem 9 hodin 13 minut.
  • Doba jízdy 8 hodin 14 minut.
  • Doba nabíjení 44 minut (tři nabíjení).

Spalovák Škoda Superb 2.0 TDI:

  • Doba cesty celkem 8 hodin 25 minut.
  • Doba jízdy 8 hodin 14 minut.
  • Doba tankování paliva 11 minut (jedno tankování).

Mohlo by se vám hodit: Vyrážíte letos autem na dovolenou? Nezapomeňte si s sebou přibalit občanský průkaz, autolékárničku a také cestovní pojištění. Pro online sjednání s 20% slevou můžete využít kalkulačku cestovního pojištění a dostanete navíc dárek v podobě e-booku.

Chcete na cestovním pojištění výrazně ušetřit? Pokud do zahraničí vyrážíte alespoň dvakrát během roku, vyplatí se přemýšlet o roční cestovní kartě.

Spočítat cenu cestovního pojištění

Praha – Bibione

Elektromobil Škoda Enyaq 85:

  • Doba cesty celkem 7 hodin 54 minut.
  • Doba jízdy 7 hodin 6 minut.
  • Doba nabíjení 38 minut (dvě nabíjení).

Spalovák Škoda Superb 2.0 TDI:

  • Doba cesty celkem 7 hodin 17 minut.
  • Doba jízdy 7 hodin 6 minut.
  • Doba tankování paliva 11 minut (jedno tankování).

Praha – Gdaňsk

Elektromobil Škoda Enyaq 85:

  • Doba cesty celkem 8 hodin 45 minut.
  • Doba jízdy 7 hodin 23 minut.
  • Doba nabíjení 1 hodina 11 minut (dvě nabíjení).

Spalovák Škoda Superb 2.0 TDI:

  • Doba cesty celkem 7 hodin 34 minut.
  • Doba jízdy 7 hodin 23 minut.
  • Doba tankování paliva 11 minut (jedno tankování).

Nechcete ztrácet čas výpočtem nákladů na cestu do Polska? Použijte naši kalkulačku

Zdroj info: ABRP, Škoda.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.
Jan, 21. 7. 2024 21:16
Srovnání je absolutní nesmysl. Spalovák a EV nemůže mít stejnou dobu jízdy. Spalovákem si to poženu bez problémů 130km/h, s EV pojedu stovkou a budu se modlit, abych dojel k další nabíječce.
Jakub Mokříš, 21. 7. 2024 21:24
Doporučuji si to nejprve pořádně vyzkoušet, potom teprve dělat závěry.
Pavel, 20. 7. 2024 21:26
Fakt potrebuje Superb co zacina v Praze natankovanej do Dubrovniku 2x tankovat? Kdybych jel z Prahy nenatankovanej na Dvoriste a v Kaplici vezmu plnou, dam ten Dubrovnik uz na jednu nadrz si myslim. A kdyz to vezmu obracene a vyjedu plnej, budu brat jednou jedinkrat nekde pod Zadarem
Lubajs, 20. 7. 2024 21:16
Elektroauta jsou dobré tak akorát pro rozmazlené boháče, ale stejně jenom do doby, než je ty jejich elektrické hračky někde nechají ve štychu. Jednoho takového bohatého fandu elektroaut znám. Teda už dnes bývalého, po tom co v zimě na dálnici D1 zůstal trčet v koloně, která se utvořila po hromadné nehodě. Po několika hodinách všichni se spalováky odjeli a on s elektroautem musel čekat ještě další dvě hodiny na odtah, protože mu byla zima a přitápěl si, takže skončil bez šťávy, teda bez elektriky. Dnes už jezdí v 6 válcovém SUV VW Touareg a tvrdí, že elektrovergl už nikdy více.
Jakub Mokříš, 20. 7. 2024 21:26
Já se omlouvám, ale tohle mi připadá jako smyšlený příběh. Realita elektromobilů a jejich topení není tak dramatická, jak tu líčíte. Dotyčný elektromobilista by musel uváznout skutečně s téměř prázdným akumulátorem. Což ale není tak úplně chyba auta, ale spíš majitele.
Lubajs, 20. 7. 2024 22:43
Vážený Jakube, kdyby realita s topením v elektroautě nebyla tak dramatická, jak píšete musel by si v něm řidič topit kamínkama na dřevo. Topení elektřinou je velmi náročné na spotřebu energie všude, kde se používá a kór v elektroautě, kde je palubní síť s nižším napětím, takže tam tečou i mnohem vyšší proudy, což víc vybíjí akumulátor. Fyzikální zákony se ani sebelepší zelenou propagandou nedají vojeb...
Jakub Mokříš, 20. 7. 2024 22:46
Zkuste si o tom něco málo načíst, očividně v tom máte dost mezery. Ne, odporový drát už se skutečně na topení v elektromobilech moc nepoužívá, naopak některá auta mají dost propracovaný systém vytápění, který zvyšuje spotřebu v jednotkách procent.
Lubajs, 20. 7. 2024 23:15
Perpetum mobile opravdu nelze udělat. Jedině, že by elektroauta měla zabudováný pomocný naftový bufík nebo jaderný reaktor. Elektromobilita je součást bruselské utopické zelené ideologie ve stylu "poručíme větru, dešti" a je prosazována za každou cenu, takže i za cenu zamlžování reality až vyložených lží. Stačí sledovat jen jak se lže o skutečných dojezdech elektroaut.

Podobné články