Ve druhém díle se podíváme na cestování po Vysokých Tatrách a rychlokurz zajímavých míst, která při pobytu v Tatrách nesmíte vynechat.
Hybridní Toyotou Corolla Cross do Vysokých Tater (2. díl) – Tatry za jeden den
Články na téma Toyotou Corolla Cross na Slovensko:
- Hybridní Toyotou Corolla Cross do Vysokých Tater (1. díl)
- Hybridní Toyotou Corolla Cross do Vysokých Tater (2. díl) - právě čtete
- Hybridní Toyotou Corolla Cross do Vysokých Tater (3. díl)
Dále na východ
Do druhého dne slovenského výletu jsem se vzbudil už před sedmou hodinou, v klidu se nasnídal a o půl osmé už jsem nasedal do hybridní Toyoty Corolly Cross, kterou jsem měl zaparkovanou před pronajatým bytem. První zastávka byla hned opodál v Kauflandu u sídliště Juh 3, kde jsem nakoupil své denní zásoby.
Poprad není žádné velké město, a i v ranní dopravní špičce jsem jím proplul naprosto hladce. Napojení na dálnici je pak v těsné blízkosti města. Díky kompaktnosti města jsou dobře dosažitelné některé popradské body zájmu – jmenovitě aquacentrum a Tatranská galéria. Ještě, než jsem ale zamířil do Vysokých Tater, rozjel jsem se po dálnici dále na východ.
Také čtěte
Na východ od Popradu jsem se vydal pouze z jednoho důvodu – tím byl majestátní Spišský hrad. Od Popradu je to jen půl hodinka cesty a po dálnici se dostanete téměř až pod hrad. Už na příjezdové cestě mě čekaly úchvatné pohledy. Parkoviště těsně pod hradem je zdarma a v době otevření hradu v devět hodin bylo ještě prázdné. V průběhu dne se ale zaplňuje a parkuje se i na krajnici příjezdové cesty. Doporučuji si tedy raději přivstat a na hrad vyrazit dříve.
Z parkoviště na hrad vede pár stovek metrů dlouhá cesta do pořádného kopce, dá se ale bez potíží zvládnout. V nahečmaném časovém rozvrhu jsem neměl čas si prohlížet hrad do detailu, a tak jsem si pouze prohlédl nádvoří a vyrazil zpět k autu. Cestou dolů jsem si v aplikaci MyT od Toyoty na dálku zapnul klimatizaci a z parkoviště jsem vyrážel v už vyklimatizovaném autě.
Tip pro řidiče: Ještě než vyrazíte na dovolenou na Slovensko, sjednejte si cestovní pojištění. To můžete doplnit o rozšířené asistenční služby, případně krátkodobé pojištění domácnosti. Při online sjednání získáte slevu a nejvýhodnější cenu.
Kalkulačka cestovního pojištění na Slovensko
Vzhůru do Tater
Pokud si cestou do hor chcete ještě odpočinout, tak jednoznačně doporučuji Odpočívadlo Levoča v těsné blízkosti čerpací stanice Shell. Přesně takto si představuji moderní odpočívadla na dálnicích – s dostatkem parkovacích míst, čisté, moderní, s posezením, a dokonce i s dětským hřištěm, dechberoucí výhledy ani nepočítám. Díky uctivé vzdálenosti od dálnice si navíc odpočinek užijete ještě o trochu více. Něco takového na našich dálnicích žalostně chybí.
Také čtěte
Mým dalším cílem byla Tatranská Lomnica, kam jsem se dostal opět přes Poprad a následně přes Velkou Lomnicu, kam z Popradu vede čtyřprodová silnice. Velká Lomnica je mimochodem známá velkou romskou osadou. No a upřímně to tam tak i vypadá. Jednoduše turisté tudy jen projíždějí a své peníze tu evidentně moc nenechávají. Po necelé čtvrthodince už jsem byl v Tatranské Lomnici. Vestavěná navigace Toyoty mi zde trošku zapanikařila a chtěla mě poslat na obslužné komunikace kolem hotelů. Po několika otočkách jsem ale dojel na parkoviště pod Lomnický Štít.
Lanovkou na Lomničák
No, úplně na Lomnický Štít jsem lanovkou nevyjel – jízdenka se totiž kupuje dva týdny dopředu, platí se okamžitě a neexistuje žádná záruka, že lanovka v tu danou dobu pojede. Jo a peníze se ve většině případů nevrací. To mi ale vůbec nevadilo, protože byl Lomničák stejně v mracích. Dvojicí téměř prázdných lanovek jsem nakonec vyjel těsně pod vrchol ke Skalnatému plesu a mohl se kochat výhledy alespoň tady. Na medvěda jsem tam sice nenarazil, ale i potulující se liška byla nevšedním zážitkem.
Obousměrný lístek na Skalnaté pleso mě ve výsledku vyšel na 23 eur a rozhodně doporučuji využít jeden z výdejních automatů karet GOPASS – na klasické pokladně by totiž lístek vyšel o 4 eura dráž. Pak je ještě možnost dokoupit cestu lanovkou na Lomnické sedlo, ale to jsem vzhledem k viditelnosti a úspoře času neudělal. Po sjezdu zpět na parkoviště jsem zaplatil 4 eura za dvě hodiny parkování a vyrazil k dalšímu cíli.
Také čtěte
Kalkulačka havarijního pojištění
Zdroj médií: Radim Krejčík.