Modely označené "N" platí u automobilky Hyundai za ty opravdu ostré. Právem si odnášejí z testů často velmi dobrá hodnocení. Uvedení každého takového vozu na trh ale předcházejí tvrdé testy.
Hyundai testuje odolnost modelů N na Nürburgringu
Kde jinde taky testovat rychlá auta, než na jednom z nejslavnějších závodních okruhů, že? Hyundai má u Nürburgringu své evropské testovací centrum, takže zdokonalování neprovázejí přílišné prostoje. Celé testovací centrum má 3622 metrů čtverečních a na Severní smyčce se projeví nedostatky často už po dvou kilometrech jízdy. Dle automobilky je díky náročným podmínkám na okruhu jeden kilometr jízdy ekvivalentem pěti až dvaceti kilometrů normální jízdy po silnici.
Také čtěte
Za zhruba čtyři až šest týdnů tak auta po okruhu najezdí ekvivalent 180 tisíc silničních kilometrů. Každý testovaný model ujede minimálně 480 kol na suchém i mokrém povrchu. Zatímco všechny modely Hyundai ujedou během testování odolnosti a životnosti na Severní smyčce 10 000 kilometrů, modely N musejí kromě 100 000 kilometrů na veřejné silniční síti navíc ujet ještě dalších dvakrát 500 mimořádně ostrých kilometrů na Severní smyčce.
Zcela nová Kona N dokončila testování odolnosti a životnosti na Nürburgringu v létě a na podzim 2020. „Ostré SUV“ ujelo celkem 489 kol, což odpovídá 10 187 kilometrům. Testům zde byla podrobena také vysokovýkonná dvouspojková převodovka N DCT (Dual Clutch Transmission) modelu Kona N. Převodovka s kapalinovými spojkami zvládla na tomto závodním okruhu pozoruhodných 1350 kol.