V současné nejisté době je otázka na nejlevnější nová auta zásadnější než kdy jindy. Zbytečně utrácet nechce nikdo, ale denně jezdit potřebuje velká spousta lidí. Nové auto je pak jakási jistota, že bude fungovat, jak má a když ne, tak je na něj záruka. Z čeho tedy vybírat?
Jaká jsou nejlevnější nová auta na českém trhu?
Články na téma nejlevnější auta na trhu:
- Nejlevnější nová auta na českém trhu - právě čtete
- Nejlevnější nová auta ve světě
- Nejlevnější automobily na českém trhu v roce 2024
Dacia Logan
Ano, kdo chce laciný vůz, dost možná bude zvažovat právě obligátní Dacii. Logana koupíte za něco málo přes 200 tisíc korun. Aby to ale nebyl opravdu úplný základ s motorem o výkonu 73 koní, doporučujeme verzi Arctica, která se dá pořídit s 90 koňovým TCe. Z příplatků určitě zvažte klimatizaci a loketní opěrku. Když přidáte i zadní parkovací kameru se senzory, vypláznete u dealera 286 900 korun. Ano, je to dost peněz, ale pořád máte nové auto se zárukou, které při správné údržbě bude sloužit léta. Logan není nijak prošpikovaný technologiemi a elektronikou, takže se tam vlastně ani nemá moc co pokazit. A jestli potřebujete kombík, tak je tu Logan MCV.
Hyundai i10
Nová i10 poslouží pro přepravu do práce, či na výlety jen ve dvou. Za nejlevnější verzi bez klimatizace zaplatíte 229 990 korun. S jednoduchou manuální klimatizací dáte o 20 tisíc víc. Litrový motor o výkonu 49 kW není žádný trhač asfaltu, ale na obyčejné cesty postačí.
Toyota Aygo
Aygo jsme měli na test a překvapilo solidní spotřebou malého motůrku, na kterém se díky absenci přeplňování a nepřímému vstřikování nemá co pokazit. Uvnitř je víc místa, než se zdá a podvozek je povedený. Jediné co zamrzí, je citelné snížení dynamiky při zapnuté klimatizaci. Základní cena Ayga je 243 900 korun. Připlatili bychom za pětidveřovou variantu, která je za 248 900 korun a dalších 24 tisíc za Bluetooth hands-free a klimatizaci.
Škoda Fabia
Z nabídky "domácí" automobilky se vůbec nebojte Fabie. 1.0 MPI je nesmrtelný a jednoduchý motor, který bude sloužit hodně dlouho a s nízkými náklady. Manuální klimatizace je v základu, takže bychom brali vůz tak jak je za necelých 280 tisíc korun. Ano, je to ta nejholejší škodovka, jakou si umíte představit, ale pořád je to vůz, který opraví každý mechanik a na který sežene díly do druhého dne, ať se s ním stane cokoliv.
Fiat Panda
Panda s výkonem 69 koní nebude trhač asfaltu, ale praktické autíčko. Cena vozu je 265 500 korun, a to je hodně solidní nabídka i s přihlédnutím k parádní bezpříplatkové oranžové barvě. Oproti konkurentům má Panda i trochu toho stylu, což je vidět hlavně v interiéru. Navíc na ní není tolik poznat, že byla navržena primárně s ohledem na cenu. Jediné, co trochu zamrzí, je horší využití vnitřního prostoru, kterému ale na druhou stranu nechybí spousta odkládacích míst. Vyšší stavba vozu zase usnadní nastupování.