Japonský styl úprav aut si získal světovou popularitu svým jedinečným stylem, výkonem a technologiemi. V tomto článku se podíváme na historii, vývoj a ikonické modely, které ovlivnily celosvětovou automobilovou scénu.
Japonský tuning aut: historie a vývoj od počátků po současnost
Články na téma japonský tuning:
Japonský tuning aut je dodnes jeden z nejvýraznějších a nejuznávanějších forem úprav vozidel na celém světě. Historie japonského tuningu sahá až do druhé poloviny 20. století, kdy začaly vznikat první tuningové scény a subkultury v Japonsku. Od té doby se japonský tuning postupně vyvíjel a proměňoval, přinášel nejen technické inovace, ale také originální a výrazné styly úprav.
Původně se v Japonsku zaměřovalo především na motorové úpravy, které umožňovaly dosáhnout vysokých výkonů a zlepšit dynamiku vozidla. S přibývající popularitou se však začaly objevovat i úpravy v oblasti karosérie, interiéru a dalších estetických prvků. Mnoho japonských „tuningových dílen“ a designérů (Liberty Walk/RWB) si vybudovalo světovou reputaci díky svému mistrovství v úpravách a vytváření unikátních stylů. Od agresivních a aerodynamických bodykitů po výrazné grafiky a barevné kombinace, japonský tuning se vyznačuje neotřelostí a výrazným vizuálním dojmem.
V současné době japonský tuning zahrnuje širokou škálu stylů a směrů, od agresivních a dravých street racingových vozidel po luxusní VIP úpravy a dokonalé výstavní vozy. Je to jedinečná forma sebevyjádření a způsob, jak vlastnit a upravit auto podle vlastního vkusu a osobnosti.
Historie automobilové kultury JDM Tuning
Tento trend vedl k rozvoji tuningového průmyslu na japonském domácím trhu (JDM), který se specializoval na výrobu vysokovýkonných součástek a příslušenství pro japonská auta. Jedním z nejvýznamnějších pokroků, který přišel z Japonska, bylo driftování. Driftování vzniklo v horských oblastech Japonska, kdy se řidiči snažili co nejrychleji projet úzkými a strmými zatáčkami, aby předvedli své řidičské umění. Tato aktivita rychle získala popularitu a začala se rozvíjet jako samostatný motorsport.
V průběhu 80. a 90. let se driftování začalo více organizovat. Akce jako All Japan Touring Car Championship (JTC) a Japan Grand Touring Championship (JGTC) přitahovaly tisíce diváků. Japonský průmysl se začal zaměřovat na vývoj dílů a příslušenství speciálně určených pro driftování. V tomto období se předními společnostmi na trhu staly HKS, Trust a Apexi. Popularita driftování v Japonsku vedla k vytvoření D1 Grand Prix, který začal v roce 2000. Mezi automobilovými nadšenci po celém světě se tímto vlivem stala populární japonská auta jako Toyota Supra, Nissan Skyline GT-R a Mazda RX-7.
Japonský tuning a driftování, spojené s kulturou JDM, se staly ikonickými fenomény automobilového světa. Od svých skromných začátků na japonských ulicích v 70. letech se vyvinuly do silného průmyslu a populárního sportu. Zejména driftování se stalo kulturním fenoménem s kořeny v japonských ulicích a jeho vliv je cítit po celém světě.
Zdroj médií: Depositphotos.