Japonská auta mívají obvykle vyšší pořizovací cenu, jenže na druhé misce vah je trvanlivost. Jsou to většinou vozy stavěné tak, aby vydržely nájezd klidně přes půl milionu kilometrů.
Nejlepší ojetá auta z Japonska
Články na téma výběr nejlepších ojetin:
- Nejlepší ojetá MPV
- Nejlepší ojetý hatchback
- Ojeté čtyřkolky – které jsou nejlepší?
- Nejlevnější spolehlivé ojetiny
- Nejspolehlivější ojetiny, které nezklamou
- Nejlepší ojetý hatchback – vyberte si ze čtyř
- Hledáte auto „na spotřebu“? Tady jsou tipy na nejlepší ojetiny
- Nejlepší ojetá auta MPV
- Nejlepší japonské ojetiny - právě čtete
- 3 tipy na nejlepší ojeté kombi
Toyota Land Cruiser
Etalonem spolehlivosti je terénní toyota, která nemá problém prakticky s ničím. Vše je tu maximálně předimenzované, jako to bývalo ve starých mercedesech. Z motorů bylo v průběhu let v nabídce leccos, v inzerci asi nejčastěji narazíte na třílitr 3.0 D-4D, který byl docela spolehlivý, problém dělal jen odcházející vstřikovače, pakliže majitel netankoval kvalitní naftu. Výběr konkrétního kusu by měl probíhat ideálně ve spolupráci s odborníkem – tato auta mají poměrně širokou základnu majitelů/fanoušků, kde jistě rádi pomohou. Nicméně není problém narazit i na ojetiny s nájezdem třeba 600 tisíc kilometrů, které mají za sebou těžkou službu v terénu a není to na nich zrovna dvakrát znát.
Inzeráty ojetých aut Toyota Land Cruiser
Subaru Forester třetí generace
Lesník s benzinovým motorem si umí rovněž v terénu poradit, ačkoliv vyloženě offorad to samozřejmě není. Desetiletý kus se dá sehnat v ceně kolem 300 tisíc, přičemž při správné péči nebude mít problém ještě jednu dekádu se ctí odsloužit. Uvnitř je překvapivě dost prostoru, navíc ven je naprosto fantastický výhled, což se o většině SUV říct tak úplně nedá. V Evropě se prodávala tato auta ve třetí generaci s dvoulitry, přičemž jistotou je agregát zážehový. Nemá turbo ani přímé vstřikování a automobilka předepisuje konzervativní interval výměny oleje 15 tisíc kilometrů. Když to dodržíte, nebudete mít problém.
Inzeráty ojetých vozů Subaru Forester
Honda Accord osmé generace
Accord si velmi dobře drží cenu a má to samozřejmě svůj důvod. Tím je naprosto fantastická spolehlivost a jízdní vlastnosti, které z něj dělají i zábavné rodinné auto. Co ho trochu trápí, je koroze, Japonci zkrátka nikdy nedokázali oxidaci kovových částí bránit tak dobře, jako to umí třeba Renault nebo koncern VW (ačkoliv tam to neplatí úplně paušálně). Prvním místem, které začne hnít, jsou obvykle lemy blatníků a prahy, podvozkové části budou „načaté“ už pravděpodobně u většiny ojetin. Motor volte buď 2.0 nebo 2.4, ale vždy benzínový. Zejména 2.4 VTEC jede skvěle, nezlobí a moc toho nepotřebuje. Měňte olej co 10 tisíc kilometrů, nenechte auto zreznout a přežije vás.
Nabídka ojetých automobilů Honda Accord
Nissan Leaf první generace
Jestli opravdu chcete snížit riziko závady na minimum, možná je řešením elektromobil. Nabídka leafů je docela obsáhlá a jasně, nejsou to zrovna auta na dálkové cestování, nicméně na každodenní poskakování po městě a dojíždění pár kilometrů do práce, jsou skvělá. Většina jich je s akumulátorem o kapacitě 24 kWh, přičemž je dobré si před koupí zjistit, jak na tom baterie je (samozřejmě je pod kapotou i klasická 12V baterie, což spousta lidí neví), což umí vůz vypsat sám, pro přesnou hodnotu kapacity potřebujete diagnostiku. Většinou vůz ujede kolem 90-100 kilometrů, což není moc, ale naprosté většině rodin to u sekundárního auta bude stačit. Spotřeba se pohybuje v rozmezí 12-15 kWh na sto kilometrů.
Zdroj médií: Depositphotos.