Kia mluví o svém modelu Niro jako o crossoveru. Lehce zvednutý podvozek možná crossover trochu evokuje, ale podle nás je Kia Niro moderním zástupcem kdysi populární třídy městských MPV. Na kompaktním půdorysu totiž nabízí velký vnitřní prostor, který doplňuje velmi dobrou výbavou a zajímavým zevnějškem.
Rozměry vozu Kia Niro
Články na téma Kia Niro:
- Kia Niro HEV – cena a konfigurace
- Kia Niro – rozměry - právě čtete
- Kia Niro HEV – spotřeba
- Test: Kia Niro HEV – velký vůz v malém balení
Kia Niro HEV rozměry
- délka: 4 420 mm
- šířka: 1 825 mm
- výška: 1 545 mm
- světlá výška: 160 mm
- rozvor: 2 720 mm
- rozchod předních kol (16" / 18"): 1 585 / 1 573 mm
- rozchod zadních kol (16" / 18"): 1 596 / 1 585 mm
- přední převis: 895 mm
- zadní převis: 805 mm
- zavazadlový prostor: 425 - 451 l
- zavazadlový prostor - sklopená zadní sedadla: 1 419 l
- provozní hmotnost: 1 474 - 1 565 kg
- maximální zatížení nebrzděného přívěsu: 600 kg
- maximální zatížení brzděného přívěsu: 1 300 kg
Také čtěte
Co konkurence?
Když jsme se zaměřili na konkurenci hybridní Kii Niro, hned nás napadla taktéž hybridní Honda Jazz, konkrétně pak verze Crosstar, která také přidává lehce zvýšený podvozek. Svým stylem je Honda Jazz Niru hodně podobná, protože také nabízí štědrý vnitřní prostor v kompaktní karoserii. Honda to ale posunula ještě o kousek dále, Jazz je tak na délku o 315 milimetrů kratší a o 100 milimetrů užší. To se pak podepíše v kratším rozvoru, a především menším zavazadlovém prostoru, a to rovnou o téměř 150 litrů.
Největší konkurence tak nakonec přijíždí z vlastního koncernu. Hyundai Kona sdílí s Kiou Niro techniku a logicky jsou si tak oba modely podobné. Niro má ale o 70 milimetrů navrch v délce a o 60 milimetrů v rozvoru náprav. To už jsou hodnoty, které mohou dělat rozdíly třeba v prostornosti na zadních sedačkách. Kona však o 9 litrů Niro poráží ve velikosti kufru. To je ale pouze zanedbatelná hodnota. Ocenění zaslouží variabilní podlaha Kii Niro, naopak nám v zavazadlovém prostoru chyběly alespoň nějaké háčky na pověšení nákupní tašky.
Utáhne i karavan
U hybridů není vůbec výjimkou, že přívěs nemohou tahat vůbec nebo pouze ty s nízkou hmotností. Vzpomeňme třeba Hondu Jazz, která na kouli připevní maximálně nosič na kola. Nedávno testovaná Toyota Corolla Cross, což je auto vetší a se silnějším pohonem, třeba utáhla maximálně 750 kilogramů. Proto je potřeba ocenit, že Kia Niro ve verzi s plně hybridním pohonem utáhne až 1 300 kilogramů těžký brzděný přívěs. Zvláštností ale je, že v případě nebržděného přívěsu utáhne pouze 600 namísto obvyklých 750 kilogramů. Zřejmě to má co dočinění s menší výkonností brzd, kterou jsme při testu zaznamenali.
Zdroj médií: Radim Krejčík, Kia.