🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Tachograf do dodávky: Kdy na něj dojde?

19. 10. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tipy a rady Tachografy Základní info k tachografům

Pro mezinárodní dopravu nad 3,5 tuny platí povinné tachografy už delší dobu. Od poloviny roku 2026 se tato povinnost bude vztahovat i na dodávky.

Tachograf do dodávky

Články na téma tachografy:

  1. Tachografy: Co to vlastně je?
  2. Nové tachografy – co umějí proti těm starým?
  3. Servis tachografů
  4. Tachografy v dodávkách - právě čtete
  5. Cejchování tachografu – jak to probíhá? - již brzy
  6. Tachografy – povinnost a pokuty - již brzy
  7. Tachograf do dodávky – dává to smysl? - již brzy

Výměny tachografů se týkají aktuálně zejména mezinárodní kamionové dopravy. Po nich přijdou na řadu i malá užitková vozidla s hmotností nad 2,5 tuny. Proč?

Přetěžování řidičů

Hlavním nešvarem dodávkářů je fakt, že spousta, dost možná většina z nich, se snaží najezdit toho co nejvíce. Není divu, po tomto druhu dopravy je stále poptávka a podnikatelé se snaží auto, které většinou splácejí na operák nebo na leasing, vytížit co nejvíc.

Jenže pak se dočítáme o tragických nehodách, které zavinili právě řidiči dodávek. Jejich pracovní dobu nikdo vlastně ani nehlídá. Vzpomeňme jednu nedávnou, kdy dodávka najedla do šipky silničářů. Docela štěstí bylo, že si tento nikoliv ojedinělý incident připsal na vrub jenom šest zraněných a nikdo při něm nezemřel. Nicméně jedná se o naprosto typickou nehodu, která vznikla nepozorností, dost možná mikrospánkem. Podobných se po celé Evropě stávají stovky ročně a spousta z nich končí i fatálně.

Řešení se tedy přímo nabízí, už ho tu vlastně máme, stačí ho jenom aplikovat i na dodávky, tedy malá užitková vozidla s hmotností přes 2,5 tuny. Nařízení přinesl tzv. Balíček mobility, který bude platný od července 2026. Tachograf tedy bude muset být namontován nejpozději do konce června 2026. Vozidla tak budou muset splňovat stejná pravidla, jaká se vztahují na velkou nákladní dopravu.

Balíček mobility a s ním spojené tachografy se budou vztahovat jenom a pouze na dopravu mezinárodní. Vnitrostátní doprava, tedy zejména rozvážení zboží a zásilek, zůstane bez regulace. Zejména rozvozy zásilek netrpí s výjimkou předvánočního období na zásadně dlouho pracovní dobu, ale nešvarem zde je spíš nevěnování pozornosti řízení vozidla, používání telefonu za volantem a podobně. Zde by pravděpodobně tachografy a dodržování povinných přestávek přineslo víc škody než užitku.

Kolik bude tachograf stát?

Cena se pravděpodobně nebude výrazně lišit od ceny za výměnu tachografu v kamionu. Problém je, že ne všechny dodávky mají kastlík pro tachograf, stejně jako přípravu pro montáž snímače na převodovce. S tím si budou muset servisy poradit, což částku za montáž navýší.

Zdroj info: truckunion.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Za odborné informace děkujeme partnerovi

Jsme autorizovaným servisem SCHMITZ CARGOBULL z Chebu. Náš servis se o vás kompletně postará bez ohledu na to, zda vlastníte jedno vozidlo nebo disponujete rozsáhlým vozovým parkem.

Podobné články