Koroze dveří či blatníků je zpravidla čistě estetickým problémem, pokud ale rez zaútočí na neviditelné nosné prvky karoserie, přestává legrace. Které části auta jsou korozí ohroženy nejvíce?
Koroze auta není hrozbou jen pro ojetiny. Které části auta na ni trpí nejvíce?
Články na téma auta a koroze:
- Auto bez koroze – která nejlépe odolávají?
- Koroze zánovních aut je hrozbou. Kde hrozí nejvíce? - právě čtete
- Koroze karoserie auta
- Jaká auta mají nejlepší ochranu proti korozi?
Podlaha automobilu
Největší slabinou podlahy je skutečnost, že se jedná o velkou plochu, kterou prakticky od vyjetí z automobilové linky znečišťují kamínky, bláto a v zimních měsících i agresivní sůl. Když k výše uvedenému připočtete i neustálou vlhkost, na problém je v těchto místech zaděláno poměrně brzy. Zatímco dříve zde některá auta měla velmi poctivou ochranu proti korozi už z továrny, dnes už prakticky nic takového u nových aut nenajdete.
- Mohlo by vás zajímat: Tohle jsou auta s nejlepší ochranou proti korozi
Dutiny nosníků
Řidiči dělají jednu zásadní chybu. Ošetřují nosníky podlahy jen zvenčí a nějakou důkladnější údržbu zpravidla zanedbávají. A to je může v průběhu let nasměrovat až do autoservisu. Je tedy potřeba pamatovat na to, že vlhkost a nečistoty pronikají větracími otvory i dovnitř. Proto je sem potřeba dopravit i konzervační vosk.
Nápravnice
Nápravnice nejsou lakované a během jízdy schytávají to nejhorší, co se na silnici objevuje. Navíc se na ně zpravidla nevztahuje záruka, protože – čistě technicky vzato – nejde o díl karoserie, ale část podvozku. Přitom to nezřídka bývá první důvod, proč starší auto neprojde STK.
Místa pod plasty a lištami
Nejrůznější kryty mají u nových i starších vozů důležitou funkci. Chrání totiž podběhy či dveře před otlučením a kamínky. Bohužel se ale pod nimi často drží vlhkost i sůl, což laku ani plechu nedělá dobře. Ani tady též nelze spoléhat na záruku. Ta se totiž vztahuje jen na poškození zevnitř ven.
- Přečtěte si také: Tipy na odstranění rzi z karoserie vozidla
Blatníky, kapoty, dveře
Výše uvedená místa jsou místem dotyku vnějších a vnitřních části karoserie, které jsou k sobě pevně přivařené. Při svařování se ale rozruší struktura materiálu, který je pak náchylnější k oxidaci. Nejvíce to „odnáší“ blatníky. Problém se týká ale i dveří, protože lišty kolem oken nikdy netěsní dokonale a dešťová voda se následně jednoduše dostává dovnitř.
Kolik stojí oprava koroze auta a jak se jí vyhnout?
Korozi auta se nelze úplně vyhnout. Rozhodně ale můžete oddálit dobu, kdy kvůli ní bude potřeba navštívit autoservis. Tady totiž oprava koroze auta stojí okolo 4 až 6 tisíc korun za jeden díl, což rozhodně není málo. Proto je potřeba o auto pravidelně pečovat a ošetřovat ho speciálními přípravky. Pravidelně je také potřeba řešit škrábance nebo další nedokonalosti na laku auta.
Vůz byste měli nechávat též pravidelně kontrolovat v autoservise. Servis totiž dokáže opravit poškozený díl tak, aby bylo možné zachovat tovární záruku. Když tedy na vozidle objevíte jakékoli mechanické poškození laku (od kamínků, větví, atd.) nebo dokonce již první náznaky rzi, není na co čekat!
Zdroj médií: Depositphotos.