Když nasněží, řidiči kamionů se občas objeví v situaci, ze které nemohou vyjet. Na internetu však řidiči svých Audi přišli se skvělým nápadem. Audi Quattro tahá kamion!
Která Audi utáhne nejvíce - aneb ruská Audi Quattro tahá kamion na sněhu
Německá automobilka Audi od roku 1980 přišla s vozidly, které měly pohon pohon všech čtyř kol. Jestli někde funguje čtyřkolka u normálního vozu skvěle, tak je to právě Audi. Audi Quattro bylo první vozidlo pro evropský trh, které mělo permanentní pohon všech čtyř kol. U Audi to bylo také první použití 4x4 s přeplňovaným motorem. Prvním motorem byl řadový pětiválec o objemu 2,1 litru (později 2,2 litru) s turbem a o výkonu 147 kW s točivým momentem 285 Nm při 3500 otáčkách/min.
Řidiči svých Quatter se v posledních letech na internetu chlubí videi, jak vyjedou po zasněžených kopcích naprosto všude. Zimní radovánky jsou pro řidiče Audi jedním z nejzábavnějších aktivit. Na YouTube se často objevují videa, která ukazují Audi se zmiňovaným permanentním pohonem 4x4, jak tahá po zasněžené cestě plně naložený kamion a vypadá to, že s tím nemá sebemenší problém. Jedná se přitom jak o vozidla s novějším datem výroby, tak i o starší typy, například Audi 80 B4 Quattro.
Jak moc lze oficiálně tahat za Audi Quattro?
Hodnoty se u všech modelů a motorizací mohou výrazně lišit. Například za Audi A6 allroad quattro je možné „oficiálně“ tahat přívěsy do hmotnosti 2 100 kilogramů. Audi A8 50 TDI quattro utáhne 2 300 kilogramů brzděného přívěsu. Mezi menší SUV patří například Audi Q5, která s motorizací 45 TFSI quattro může tahat 2 400 kilogramů. Mezi přeborníky řadíme Audi Q7 60 TFSI e quattro, patřící do SUV vyšší střední třídy, která „oficiálně“ utáhne 3 500 kilogramů brzděného přívěsu. Pokud se podíváme za hranice německé automobily Audi, tak na českém trhu můžeme pořídit Cadillac Escalade o objemu 6,2 s motorem V8, který oficiálně „na kouli“ utáhne až 3 765 kilogramů.
Zdroj médií: Depositphotos, YouTube (https://www.youtube.com/@luxcars2239).